فارس/ عضو هیات اعزامی پارلمانی ایران به وین گفت: رئیس مجلس اتریش با اشاره به موضوع کرونا عنوان کرد توفیق ایران در تولید واکسن کرونا قابل تقدیر است و ما در این باره و در دیگر مسائل هم‌چون مسائل تجاری و اقتصادی در کنار ایران هستیم.

جزئیات سفر هیات‌ پارلمانی ایران به اتریش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

الهام آزاد عضو هیات اعزامی پارلمانی ایران به وین  با اشاره به دیدار چند ساعت قبل هیات پارلمانی ایران با رئیس مجلس اتریش گفت: در این دیدار احمد نادری رئیس هیات پارلمانی ایران در صحبت‌های خود بر گسترش روابط دو کشور ایران و اتریش در حوزه مسائل اقتصادی و... تاکید کرد.

وی افزود: در این دیدار رئیس مجلس اتریش با اشاره به موضوع کرونا، گفت که امروز کرونا به یک موضوع فراگیر تبدیل شده و البته ایران توانسته به تولید واکسن این بیماری دست پیدا کند که این اقدام ایران قابل تقدیر است و البته ما هم در این حوزه و در بحث فروش واکسن به ایران در کنار جمهوری اسلامی ایران هستیم.

عضو هیات اعزامی پارلمانی ایران به وین اظهار داشت: رئیس مجلس اتریش با اشاره به موضوع افغانستان عنوان کرد که وضعیت حاکم بر افغانستان موجب مهاجرت افاغنه به دیگر کشورها و به ویژه ایران شده که باید نهادها و سازمان‌های بین المللی برای ساماندهی به وضعیت افغانستان به این مسأله ورود کنند.

آزاد خاطرنشان کرد: رئیس مجلس اتریش علاوه بر این با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت که این اقدام آمریکا بدعهدی این کشور را نشان می‌دهد و چهره آمریکا را بیش از پیش نمایان می‌سازد و همگان شاهد بودند در صورتی که ایران به تعهداتش در این توافق پایبند بود، آمریکا از آن خارج شد.

وی در پایان گفت:‌ رئیس مجلس اتریش همچنین با اشاره به روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور ایران و اتریش بر گسترش این مناسبات تاکید کرد و گفت ما همواره در کنار ایران هستیم.