ایسنا/ در پاسخ به انتقاد روح الامینی از تیتر یکی از مطبوعات درباره این که مجلس در ۵۰۰ روز تنها ۶ روز حدنصاب داشته است قالیباف گفت: نباید به هر حرف غیرمنطقی جواب دهیم.

عصبانیت روح الامینی از تیتر یک روزنامه؛ قالیباف پاسخ داد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عبدالحسین روح‌الامینی در اخطاری با استناد به ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس بیان کرد: حفظ شأن، منزلت و جایگاه نمایندگان و مجلس برعهده هیات رئیسه است. امروز یکی از مطبوعات تیتر زده که مجلس در ۵۰۰ روز تنها ۶ روز حدنصاب داشته است و این توهین به مجلس شورای اسلامی و نمایندگان است.

وی در ادامه اظهار کرد: ما شأن نمایندگی را با هیچ چیزی در کشور عوض نمی‌کنیم. این‌که گفته شود نمایندگان به دنبال پست در استانداری ها یا معاونت وزارت‌ها هستند، اصلا شایسته نیست. تنها حضور نمایندگان در جایگاه وزارت آن هم با معرفی دولت و موافقت مجلس شورای اسلامی قابل قبول است. این‌که به هر دلیلی پلکانی برای توهین به مجلس ایجاد شود صحیح نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این‌که گفته می‌شود مجلس رها شده و عدد ندارد و همه به دنبال پست و مقام هستند، اصلا شایسته نیست. همچنین در روز قبل رای اعتماد به وزرای کابینه تاکید داشتم که میثاق ما با آنها در اجرای ۱۵ بند اصل سه قانون اساسی می‌باشد، انتظار می‌رود در زمینه‌ی رفع تبعیض، تعارض منافع و عدالت به طور جدی با مجلس همکاری داشته باشند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار روح الامینی بیان کرد: این‌که گفته شود با رفتن چهار نفر از مجلس، جلسات مجلس از عدد می‌افتد، غیرمنطقی است. چرا که مجلس ۲۹۰ نماینده دارد و در ضمن براساس ماده ۹۰ و ۹۱ آیین‌نامه نمایندگان باید درخواست استعفایی مدلل و مشخص ارائه کنند و در صورت رای مجلس شورای اسلامی با آن موافقت می‌شود. ما نباید به هر حرف غیرمنطقی که در هر جا زده می‌شود جواب دهیم. مجلس در تصمیم‌گیری‌های خود آگاهانه گام برمی‌دارد.