جوان آنلاین: با تزریق یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ دوز واکسن کرونا در کشور یک‌بار دیگر رکورد واکسیناسیون کرونا شکسته شد و به وعده وزیر بهداشت برای تزریق ۱/۵ تا ۲ میلیون دوز واکسن در یک روز نزدیک‌تر شدیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

همچنین وزیر بهداشت با بیان اینکه ۲۱میلیون دوز واکسن دپو شده داریم از واردات ۴۰ تا ۵۰ میلیون دوز واکسن تا پایان شهریور ماه خبر داد. با ادامه تسریع در روند واردات و تزریق واکسن می‌توان امیدوار بود وعده واکسیناسیون تمام ایرانیان تا دهه فجر و حتی پیش از آن تحقق یابد. به خصوص اینکه این بار بسیج و سپاه هم وارد میدان شدند و سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در دستوری فوری به همه فرماندهان کشور خواست از همه ظرفیت‌ها به صورت ۲۴ ساعته برای واکسیناسیون مردم استفاده کنند. به گفته سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج نیز بسیجیان در ۳۳۷ مرکز تجمعی با وزارت بهداشت به صورت مشترک حضور دارند و در کنار آن در ۱۷۵ مرکز مستقل کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند. با آغاز دولت سیزدهم واردت و دپوی واکسن سرعت یافته‌است و به همان تناسب با تأمین واکسن مورد نیاز، واکسیناسیون هم شتاب گرفته و در روز‌های اخیر رکورد‌های تازه‌ای از میزان واکسیناسیون در کشور ثبت می‌شود. بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت طی ۲۴ ساعت، یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد که این بالاترین میزان تزریق روزانه واکسن از ابتدای واکسیناسیون عمومی تا کنون است. تا کنون ۲۰ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۳۸ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۰ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۶۵۶ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۳۱ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۶۹۴ دوز رسید. حالا بسیج و سپاه هم با تمام ظریفت به میدان واکسیناسیون کرونا وارد شده‌اند.

استفاده از همه ظرفیت‌های سپاه و بسیج برای واکسیناسیون همگانی

روز گذشته جلسه بررسی روند اجرایی گام پنجم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه، حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج، و عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی در محل سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دستوری فوری به همه فرماندهان کشور خواست از همه ظرفیت‌ها به صورت ۲۴ ساعته برای واکسیناسیون مردم استفاده کنند. سردار سلامی تصریح کرد: «به همه فرماندهان سپاه دستور قاطع می‌دهم در عرصه تحقق اهداف مقدس طرح شهید سلیمانی برای واکسیناسیون به صحنه بیایند و همه استعداد موجود را با ظرفیت کامل در نظر بگیرید. زمان حضور نیرو‌ها در مراکز واکسیناسیون را اینقدر بسط بدهید تا به ۲۴ ساعت برسد. همچنین تعداد مراکز را توسعه دهید.»

وی با تأکید بر لزوم تسریع در امر واکسیناسیون با افزایش زمان حضور نیرو‌ها و گسترش مراکز واکسیناسیون افزود: «در به کارگیری اماکن و ظرفیت‌های سپاه برای توسعه مراکز واکسیناسیون کاملاً مختار هستید و به تناسب نیاز به تشخیص خودتان عمل کنید. امروز فصل نوازش مردم ماست. امروز فصل خرید ناز مردم ماست.»

سردار سلامی تصریح کرد: «ما از رهبرمان فرمان داریم برای نجات مردم از این بیماری تمام ظرفیت و استعداد مان را به کار بگیریم.»

حضور بسیج در ۴۹۴ مرکز واکسیناسیون

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این مراسم با تأکید بر افزایش نقش‌آفرینی‌های بسیج در مهار کرونا افزود: «بخش‌های مختلفی در طرح شهید سلیمانی وجود دارد، بخشی از این طرح بر بیمار‌یابی متمرکز است، از سوی دیگر اقدامات درمانی مثل تأمین دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و تأمین کپسول‌های اکسیژن یا کمک به تأمین اکسیژن مورد نیاز بیماران سرپایی و تأمین دارو و کمک به معیشت انجام می‌شود.»

سردار سلیمانی با اشاره به خدمات بسیج در حوزه‌های واکسیناسیون عمومی گفت: «بسیجیان در ۳۳۷ مرکز تجمعی با وزارت بهداشت به صورت مشترک حضور دارند و در کنار آن در ۱۷۵ مرکز مستقل کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند، ظرفیت‌ها موجود بسیج قابل توسعه و افزایش است و از سوی دیگر می‌توان با تأمین واکسن ظرفیت تزریق واکسن را نیز افزایش داد.»

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه بنابر فرمان فرمانده کل سپاه، این نیرو در بخش‌های مختلف فعالیت‌های گسترده‌ای را برای خدمت‌رسانی به مردم در حوزه مقابله با کرونا انجام می‌دهد، افزود: «اقدامات بسیج جدا از خدمات نیروی دریایی سپاه، نیروی هوافضا سپاه و نیروی‌زمینی و بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های سپاه است.» سردار سلیمانی تصریح کرد: «همه مردم باید در شرایط استاندارد و با آرامش کامل واکسن خود را دریافت کنند، البته خوشبختانه با همکاری‌هایی که در این مدت داشته‌ایم تجارب بسیار خوبی به دست آمد و مراکز بسیار خوب و مجهز برای واکسیناسیون عمومی مردم ایجاد شده‌است.»

واردات ۴۰ تا ۵۰ میلیون دوز واکسن تا پایان شهریور

وزیر بهداشت هم با تأکید بر اینکه تاکنون ۲۱ میلیون دوز واکسن دپو شده‌است، افزود: «امروز ۸ میلیون دوز و یک‌شنبه ۱۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور می‌شود و تا پایان ماه، ۴۰ تا ۵۰ میلیون دوز واکسن وارد خواهد شد.»

امیدواری به واکسیناسیون همگانی تا دهه فجر

هم اکنون نوبت واکسیناسیون به ۴۵ ساله‌ها رسیده و متولدین سال ۱۳۵۵ به قبل می‌توانند با مراجعه به سامانه

salamat. gov. ir برای دریافت نوبت تزریق ثبت‌نام کنند. واردات واکسن هم شتاب گرفته‌است. با دستیابی به واردات ۵۰ میلیون دوز واکسن تا پایان شهریور ماه می‌توان به تحقق وعده واکسیناسیون همگانی تا دهه فجر امیدوارتر شد. به خصوص اینکه یک بار دیگر بسیج و سپاه با تمام توان و ظرفیت به میدان آمده‌اند.