ایرنا/ شهردار تهران با بیان اینکه مشکل برخی در ۴۲ سال پس از پیروزی انقلاب فراموشی دشمن، کرنش در مقابل آن و دلبستن به پوشش مخملی آنها است، گفت: بزرگترین دشمنی با آمریکا ساختن ایران اسلامی است.

زاکانی: بزرگترین دشمنی با آمریکا ساختن ایران اسلامی است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علیرضا زاکانی در مراسم سالروز گرامیداشت شهدای قیام خونین ۱۷ شهریور که در مقابل ساختمان شهرداری منطقه ۱۲ در میدان شهدای تهران برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که یاد شهید، شهادت و حماسه انقلاب اسلامی را مرور می کنیم به عظمت و بزرگی بیشتر این انقلاب پی خواهیم برد.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهید و شهدا کمتر از شهادت نیست خاطر نشان کرد: جوانان از جمله دختران و پسران نیازمند الگو و اسوه هستند که با تاسی از این اسوه تلاش های بیگانگان از بین خواهد رفت.

شهردار تهران با اشاره به اینکه این شهدا محدودیت ما را نداشته و از یک افق بالاتر به ما کمک خواهند کرد گفت: شهدا بودند که ما را به افتخارات و مسیر پیش رو در افق بلند شعایر انقلاب رسانده اند.

زاکانی با بیان اینکه  از ۴۲ سال گذشته تا کنون دشمن بزرگ ملت ایران، آمریکای خونخوار است افزود: ۱۷ شهریور بزرگترین نماد دشمنی آمریکا بود که می توان درنده خویی آن را به وضوح دید.

وی با بیان اینکه اگر ملتی به آمریکا تمکین کرد به بردگی بزرگ رسیده است، ادامه داد: اما آمریکا با فهم اسلام، درک رهبری بزرگ معمار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب دریافت که در رابطه با فهم ملت ایران اشتباه کرده است.

شهردار تهران بیان کرد که شعایر انقلاب شعار حق و اهداف مبارک بود و هست.

وی ادامه داد: هر گاه به اسلام تمسک جستیم و به ولی، امام جامعه اتکا کرده و نیز نوکری مردم را داشته ایم، خداوند نصرت خود را به ما اعطا کرده است.

زاکانی همچنین به موضوع واکسیناسیون کرونا نیز اشاره کرد و گفت: طی هفته اخیر ۴۰ میلیون دُز واکسن وارد و ۱۰ میلیون دُز دیگر خریداری شده است.

۱۷ شهریور از اذهان مردم پاک نمی‌شود

رییس شورای تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: در این روز رژیم جنایت کار صهیونیست نقش اساسی داشت و این نقش ننگ از اذهان مردم ایران پاک نخواهد شد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی با بیان اینکه وظیفه داریم یاد شهدا را زنده نگه داریم، خاطر نشان کرد: تمام هویت و موجودیت ما بسته به این ارزش است چرا که شهدای ۱۷ شهریور به شهدای کربلا و نهضت عاشورا اقتدا کردند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل تعابیر و تاکید فراوان دارند تا این روز را زنده نگه داریم، بیان کرد که این یوم الله آدم ساز و انسان ساز است.

وی ضمن انتقاد به نامگذاری برخی خیابان ها به نام برخی چهره های سیاسی، افزود: انتظار می رود شهردار تهران که فردی انقلابی و منشا برکات است به این بخش ورود کند.

در پایان مراسم با اهدای گل و فاتحه بر مزار شهدای ۱۷ شهریور در میدان شهدا، یاد شهدای این قیام گرامی داشته شد.