پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گاهی مراجعه افراد برای انجام تست کرونا در منزل بسیار سخت است ولی تشخیص کرونا در منزل یک راه حل عالی برای این افراد است. برای مثال سالمندان، افراد دیالیزی، ناراحتی های قلبی و غیره. البته انجام تست کرونا در منزل تنها برای این افراد نمی باشد بلکه اگر دچار مشغله های کاری هستید ، در قرنطینه به سر می برید و یا به هر دلیل دیگری تمایلی به مراجعه به مراکز پرازدحام مانند آزمایشگاه ها را ندارید، می توانید به آسانی با چند کلیک آزمایشگاه را به خانه بیاورید. در واقع روش نمونه گیری در منزل یا محل کار یک روش آسان در عین حال کاربردی می باشد که از اتلاف وقت، هزینه ها شما جلوگیری می کند و به شما این امکان را می دهد که بدون حضور در آزمایشگاه ، آزمایش خود را در سریع ترین زمان، با هزینه های کمتر در خانه یا محل کارتان انجام دهید و سلامت خود و سایر اعضای خانوادتان را بررسی کنید.

این روزها با افزایش شیوع کووید ۱۹، آزمایش کرونا در منزل تبدیل به یکی از آزمایشات مهم و حیانی شده است. همچنین با توجه به شرایط و نیاز های مختلف ، انواع آزمایش کرونا نیز وجود دارد. انجام این آزمایشات بسیار ضروری و حیاتی می باشد به طوری که تشخیص سریع و به موقع این ویروس ، در تسریع بهبودی و همچنین انتقال آن به سایر افراد پیشگیری می کند. اما مسئله ای که در این ارتباط وجود دارد نگرانی افراد در مبتلا شدن به کووید ۱۹ در آزمایشگاه ها و یا مراکز درمانی می باشد. همچنین علاوه بر آن وقت گیر بودن ، مسیر های طولانی در رسیدن به یک آزمایشگاه ، هزینه بالای رفت و آمد و به طور کلی سختی های پروسه انجام آزمایش رغبت افراد را برای انجام آزمایش کاهش داده است.

01

مزایای آزمایش کرونا در منزل

آزمایش کرونا در منزل یک روش آسان و کاربردی جهت تشخیص می باشد. انجام تست کرونا در منزل از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. این روز ها با افزایش ترافیک و هزینه های رفت و آمد مراجعه به یک مرکز دارای هزینه بالایی می باشد که با انجام این روش می توان در هزینه های تشخیص و درمان تا حدود زیادی صرفه جویی کرد. با مدرنیته شدن جهان امروز روز به روز جهان به سمتی سوق پیدا می کند راه های انجام کار های ضروری از جمله انجام آزمایشات می باشد. انجام آزمایش کرونا در منزل این امکان را فراهم می کند که بدون هیچ گونه دردسری آزمایش خود را انجام دهید. زمان برای همه ما به یک مسئله بسیار مهم تبدیل شده است. به طوری که شاید ممکن است شما از انجام دادن بسیاری از کارها حتی ضروری به علت کمبود وقت صرف نظر کرده باشید ولی با انجام آزمایش در منزل می توانید علاوه بر آن که در زمان خود صرفه جویی کرده باشید این زمان را صرف خانوادتان کنید. همچنین حتی اگر قادر به مرخصی از کار خود نیستید نگران نباشید شما می توانید آزمایش خود را در محل کار خود نیز انجام دهید. انجام آزمایش کرونا در منزل در منزل این امکان را به شما می دهد بدون آن که مجبور به خروج از قرنطینه باشید نمونه گیری در منزل یا محل کار خود انجام دهید.

 02

برای انجام آزمایش کرونا در منزل کدام روش تستی را انتخاب کنیم؟

یکی از سوالاتی ممکن است برای شما در حین تکمیل پذیرش برای آزمایش کرونا در منزل پیش آمده باشد، این است که برای تشخیص ابتلا به کووید ۱۹ کدام از تست های کرونا که شامل الایزا، ، رپید، روش های غربالگری می باشد را انتخاب کنم؟ در پاسخ به چنین سوالی باید بگوییم تست های کرونا هر کدام کاربرد به خصوص خود را دارند و این تصور که هر کدام نسبت به دیگری برتری و یا تست بهتری است اشتباه می باشد. به طور کلی آزمایش کرونا با روش PCR جهت تشخیص ابتلا یا عدم ابتلا به کرونا انجام می شود ولی تست الایزا به روش آنتی بادی در بیشتر موارد جهت تشخیص و پیگیری درمان و یا بهبودی کامل فرد انجام می شود.

بنابراین اگر دارای علائم کووید ۱۹ در خود یا نزدیکانتان هستید، بهتر است روش PCR را جهت آزمایش کرونا در منزل انتخاب کنید. تست PCR در آزمایش ویروس کرونا به دنبال خود ویروس در بینی ، گلو یا مناطق دیگر دستگاه تنفسی است تا مشخص شود آیا عفونت فعال با SARS-CoV-2 وجود دارد یا خیر. در بیشتر موارد ، یک نمونه از بینی یا گلو توسط پزشک متخصص یا کارکنان بیمارستان و پرستار ها به وسیله سواپ گرفته می شود و آن سواب برای آزمایش به آزمایشگاه فرستاده می شود. تست مثبت PCR در آزمایش ویروس کرونا بدین معنی است که فرد مورد آزمایش عفونت فعال COVID-19 دارد.

 

تست آنتی بادی واکسن کرونا به صورت آزمایش در منزل یکی از خدمات نوینی است که توسط آزمایشگاه آنلاین آنی آزما برای همشهریان عزیز ساکن تهران ارائه می گردد. با این خدمت جدید دیگر نیازی نیست که شما به صورت حضوری برای انجام آزمایشات خود به آزمایشگاه مراجعه کرده و وقت خود را تلف نمایید. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که تلفن خود را بردارید و با آزمایشگاه آنی آزما تماس بگیرید و یا از اپلیکیشن این آزمایشگاه، محل نمونه گیری خودتان را مشخص کنید و یا اینکه با مراجعه به سایت آنی آزما، کارهای پذیرش آزمایشات خود را به صورت اینترنتی و غیرحضوری انجام دهید. آزمایش کرونا در منزل یک روش ساده در عین حال کاربردی می باشد که امروزه برای تشخیص آسان می باشد. با صنعتی شدن دنیا، افزایش ساعات کاری، افزایش آلودگی ها، ترافیک، شیوع بیماری هایی مانند کووید ۱۹ و غیره مراجعه به آزمایشگاه و انجام آزمایشگاه تبدیل به یک کار پردردسر شده است. به طوری که بسیاری از افراد به علت وقت گیر بودن و سخت بودن این راه هر روز انجام آزمایش را به تعویق می اندازند ولی انجام آزمایش در منزل وین امکان را برای شما ایجاد می کند که بدون آن که مجبور به حضور در آزمایشگاه برای انجام نمونه گیری، پذیرش، جوابدهی باشید، در منزل یا محل کار در عرض چند دقیقه می توانید آزمایش خود را انجام دهید.