بخشی از صحبت های هانیه توسلی در گفتگوی تازه با فریدون جیرانی در برنامه کافه آپارات را مشاهده می‌کنید.

هانیه توسلی ناامیدتر از همیشه | فیلم صحبت‌های جنجالی هانیه توسلی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

هانیه توسلی نامی آشنا برای مخاطب ایرانی است. هانیه توسلی بازیگر زن سینمای ایران است که معمولا کم حاشیه و کم حرف است. هانیه توسلی اخیرا در فیلم جهان با من برقص بسیار خوب درخشیده است. هانیه توسلی در این فیلم همسر یک مرد ثروتمند است که البته فاصله سنی زیادی با او دارد. هانیه توسلی درباره همکاری با سروش صحت در این فیلم به نیکی یاد می‌کند.

هانیه توسلی

هانیه توسلی

بیوگرافی هانیه توسلی

هانیه توسلی متولد ۱۷ خرداد ۱۳۵۸ در همدان بازیگر ایرانی است. او دیپلم علوم تجربی دارد و فارغ التحصیل ادبیات فیلم نامه نویسی از دانشگاه آزاد تهران است. هانیه چهار خواهر دارد که خواهر بزرگترش هما مدتی در یک مجله منتقد بود در حال حاضر کار ترجمه انجام می‌دهد.

خواهر دیگرش مهسا جراح مغز است. یک خواهر دیگر دارد به نام هدیه در آمریکا خواننده است. خواهر کوچکش در رشته طراحی شهری تحصیل کرده است. وقتی نمایش پدر دوست داشتنی با بازی او، در یکی از جشنواره‌های تئاتر، در تبریز روی صحنه رفت، نصرالله قادری که به عنوان داور آنجا حضور داشت، هانیه توسلی را برای بازی در نمایش پدر انتخاب کرد. یک سال پس از آن، در فیلم کوتاه روی جاده نمناک (مهدی کرم پور) و سریال غریبه (جواد اردکانی) بازی کرد و سرانجام با شام آخر وارد عرصه حرفه‌ای سینما شد.

هانیه توسلی

مصاحبه با هانیه توسلی

در بازیگری همیشه گفته ام الیزابت هوپر را دوست دارم. ولی شما تصور کنید که در سینمای ایران که نمی‌شود که معلم پیانو ساخت و معلم پیانو را بازی کرد. ولی آن خیلی آرمانی است. من بهترین بازی که در زندگی ام دیده ام.

یه سئوال بسیار خصوصی می‌پرسم ازدواج نمی‌خواهی بکنی؟

نه.

چرا هانیه توسلی ازدواج نکرده است؟

ازدواج یه خرده پیچیده است سخته. الان دارم به شما می‌گویم و ممکن است که ازدواج بکنم. والا راستش وقتی جوان و کم سن بودم خیلی دوست داشتم بچه دار بشوم تو ذهن همیشه بود و تحت تاثیر رمان جان شیفته بودم. چقدر رابطه آن زن با بچه عجیب است من هم در سن شانزده سالگی و هفده سالگی همیشه تو ذهنم. الان احساس می‌کنم سی و هفت ساله هستم و خیلی بعید می‌دانم، چون خیلی پیچیده است.

‌نمی‌خواهی بچه بیاوری و بزرگ کنی؟

اتفاقا خانم ... دیدم. یکی از همکلاسی‌های من در دانشگاه بودند تئاتر که می‌خواندیم و یک بچه را به سرپرستی قبول کرده بود. خودش و دخترش را دیدم. نمی‌دونم ... شایدم یک روزی این کار را بکنم. شاید آنقدر روی خودم کار کنم که بتونم مسئولیت یک انسان را قبول کنم.

این سئوال را به این دلیل کردم که من، چون روی تاریخچه بازیگری زن در سینمای ایران کار کردم همه خانم‌ها اکثرا تنها بودند. بعضی‌ها خیلی تنها بودند مثلا در تنهایی ...

تنهایی خیلی جذاب است!

تنهایی در سال‌های پیری جذاب نیست ..

من به سال‌های پیری نمی‌رسم. ان شاءا... اگر خدا بخواهد. به هر حال ببیند آدم ازدواج کند بچه داشته باشد نوه داشته باشد یک خوبی‌هایی دارد برای آدمی مدل من یک بدی‌هایی هم دارد من خیلی حوصله جمعیت و شلوغی ندارم من همیشه از تنهایی لذت می‌برم. یک جایی هم بودم که فامیلان و دوستانم بودند سریع کتابم را بر می‌دارم خیلی وقتا دوست دارم تنها باشم و از جمع گریزانم. تضادی بین حرفه‌ای که انتخاب کردم و حالی که دارم وجود دارد. مادرم از اول ابتدایی مدرسه رفتم همین مدلی بودم. مدرسه هم که رفتم دوست صمیمی نداشتم. همیشه از تنهایی لذت بردم.

هانیه توسلیهانیه توسلی