عکس از جشنو تولد لیندا کیانی مشاهده می‌کنید.

جشن تولد 41 سالگی لیندا کیانی | عکس لیندا کیانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

لیندا کیانی بازیگر جوان و شناخته شده کشورمان است. لیندا کیانی در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی متعددی به ایفای نقش پرداخته است. لیندا کیانی طرفداران بسیاری دارد. لیندا کیانی بازیگر بدون حاشیه‌ای است. لیندا کیانی در 23 شهریور 1359 در آبادان به دنیا آمد. او دارای یک خواهر و 4 برادر است.

لیندا کیانی

او تحصیلات خود را تا کنون تا مقطع کارشناسی ارشد فلسفه ادامه داده است. فعالیت های هنری را با شرکت در دوره های آموزش بازیگری در کلاس های آموزشی تحت نظارت محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان آغاز کرد. پس از این دوره، در کلاس های فن بیان و بدن آقای حمید سمندریان و خانم مهتاب نصیرپور شرکت کرد.

لیندا کیانی با همراهی هنرمندانی که به برزیل سفر کرده بودند در جام جهانی فوتبال 2114 برزیل با حضور در ورزشگاه آرنا دا بایشادا در شهر کوریتیبا تماشاگر اولین بازی ایران در جام جهانی بودند. حریف ایران در این بازی نیجریه بود.

با معرفی شریفی نیا، وارد مجموعه بازیگران سریال تلویزیونی ساعت شنی شد و با بازی در این مجموعه تلویزیونی در نقش مهتاب، توجه علاقه مندان سینما را به بازی و توانایی های خود جلب کرد.

لیندا کیانی در سال 1388 در سریال رستگاران به کارگردانی سیروس مقدم در کنار پوریا پورسرخ و آتیلا پیانی و در نقش رویا ایفای نقش کرد.رستگاران داستان آدم های زیادی است؛ آدم هایی که هر کدام ماجرایی دارند و در 53 قسمت سریال، هر چند قسمت یک بار داستان یکی از آنها را می بینیم. اما اتفاق های اصلی سریال در یک ساختمان 5 طبقه می افتد. یکی از طبقه ها، تقریبا ً طبقه مرکزی است؛ یعنی مهم ترین اتفاق های داستان به آدم های آن طبقه مربوط می شود.

 لیندا کیانی

لیندا کیانی در سال 1387 تا 1390 با سریال وضعیت سفیدبه کارگردانی حمید نعمت الله و به نویسندگی هادی مقدم دوست و حمید نعمت الله در شبکه سوم سیما دیده شد. داستان این سریال از این قرار است: به هنگام شروع موشک باران تهران از زمستان 1366 اعضای خانواده ای پرجمعیت که تقریباً همه با هم قهر هستند و اختلاف دارند برای دوری از حملات دشمن ساکن باغ مادرشان در روستایی واقع در حومه تهران می شوند. روستایی که مدرسه اصلی آن تبدیل به محل اسکان بخشی از اهالی جنگ زده شده است.

لیندا کیانی