پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نکات مهم برای حفظ دارایی ارزهای دیجیتال

در این نوشتار قصد داریم به‌طور خلاصه در مورد روش‌های آسان و ایمن حفظ دارایی‌ در یک صرافی ارز دیجیتال و کیف پول‌ها توضیح دهیم. با کمک این موارد می‌توانید امنیت دارایی‌های خود را بالا ببرید و دسترسی به سرمایه را برای هکرها و کلاه‌بردارها بسیار سخت‌تر کنید. در همین راستا، 5 اقدام مهم اشاره شده در این مقاله به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که دارایی ارز دیجیتال شما همیشه ایمن و دور از خطرات و تهدیدات احتمالی از سوی مجرمان باقی بماند.

7 نکته‌ی مهم در افزایش امنیت دارایی بیت کوین و ارزهای دیجیتال

1-رمز عبور حساب‌های کاربری خاصی تعریف کنید!

کلمه‌ی عبور هر یک از حساب‌های کاربری آنلاین شما، کیف پول‌ها، صرافی‌ها یا هر اکانت آنلاینی که دارید، نباید ساده و قابل حدس باشد. چرا که ممکن است یکی از دوستان یا هکرها بتوانند به آسانی به آن دست پیدا کنند و وارد حساب کاربری‌تان شوند.

بر اساس مقاله‌ای که در سایت معتبر اینوستوپدیا منتشر شده است، پیشنهاد می‌کنیم که عبارت رمز عبور انتخابی، حداقل ده کاراکتر داشته و ترکیبی از نماد، اعداد وحروف کوچک و بزرگ باشد. همچنین مطمئن شوید که رمز عبور به هیچ وجه شبیه نام، کد ملی، شماره تلفن همراه و یا هر چیزی که به شما مربوط است و شما را با آن می‌شناسند، نباشد. در این حالت حتی اگر هکرها از یک بات با هدف تولید عبارت‌های تصادفی استفاده کنند، گذر از کلمه‌ی عبور پیچیده، خیلی سخت خواهد بود. همین‌طور برای دستگاهی که برای انجام معاملات استفاده می‌کنید، رمز عبور متفاوتی تعیین کنید؛ فرقی نمی‌کند که این دستگاه شما لپ‌تاپ، رایانه‌ی رومیزی و یا گوشی همراه باشد. لازم است برای تمام دیوایس‌ها رمز عبور متفاوتی تعیین کنید.

2- تایید هویت دوعاملی (2FA)، پیامکی و ایمیلی را فعال کنید!

این نکته پس از تعیین رمز عبور پیچیده، مهمترین اقدامی است که باید انجام دهید. فعال کردن تایید هویت دو عاملی (2FA) به همراه تایید هویت ایمیلی بسیار اساسی و ضروری است و با این قابلیت فقط شما می‌توانید به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید؛ چرا که حتی در زمان ورود به حساب کاربری، پس از وارد کردن رمز عبور در مرحله‌ی دوم یک کد موقت نیاز خواهید داشت که این کد را از طریق برنامه‌ی تایید هویت یا ایمیل دریافت می‌کنید.

برای مشاهده‌ی قیمت ارزهای دیجیتال کلیک کنید.

فعال‌سازی و ارسال کد احراز هویت دوعاملی برای تمام کاربران صرافی ارز دیجیتال بیت پین، به سه روش پیامکی، ایمیلی و دو مرحله‌ای (Two Step Authentication) امکان‌پذیر است. برای فعال‌سازی این ویژگی پس از ورود به حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال بیت پین، به قسمت حساب کاربری و سپس منوی امنیت رفته و یکی از روش‌های احراز هویت دوعاملی را فعال کنید. پیشنهاد ما به کاربران صرافی‌های ارز دیجیتال فعال‌سازی قابلیت ورود دو مرحله‌ای دو مرحله‌ای (Two Step Authentication) است که برای این کار به برنامه‌های کاربردی مثل Google Authenticator یا Authy App نیاز دارید. هر دو برنامه‌ی معرفی شده، عملکرد خوبی دارند و باعث افزایش امنیت دارایی‌های شما می‌شوند.

3- همیشه از کیف پول دیجیتال خود، نسخه‌ی پشتیبان بگیرید!

در یک مکان امن، یک پشتیبان می‌تواند از کیف پول ارزهای دیجیتال شما در برابر بسیاری از اشتباهات انسانی و باگ‌های سیستمی محافظت کند. همچنین به شما امکان این را می‌دهد که کیف پول خود را پس از دزدیده شدن رایانه یا تلفن همراه، به‌سادگی بازیابی کنید.

4-از قابلیت ذخیره‌ی خودکار رمز عبور را در مرورگرها استفاده نکنید!

بیشتر مرورگرها اعلانی را به شما نشان می‌دهند تا رمز عبور خود را هر زمانی که وارد صفحه‌ای می‌شوید، ذخیره کنید. این قابلیت به این دلیل در مرورگرها ایجاد شده است که کاربران بتوانند در زمان کوتاهی از صفحه‌ی ورود به به حساب‌های آنلاین مختلف خود عبور کنند و هر لحظه نیاز به وارد کردن دوباره‌ی اطلاعات ورود نباشد.

اما این ویژگی با وجود کمک به افزایش سرعت در زمان کار با صفحات وب، جنبه‌های بدی نیز می‌تواند داشته باشد. بنابراین به‌طور اکید به شما پیشنهاد می‌کنیم که رمز عبور کیف پول‌ها و صرافی‌های آنلاین خود را در مرورگر ذخیره نکنید. بهتر است هر زمان که وارد اکانت خود می‌شوید، رمز عبور خود را مجدد وارد کنید تا ایمن بمانید.

در این مورد نباید تنبلی کنید، چرا که وارد کردن این رمز عبور شاید حداکثر 30 ثانیه از وقت شما را بگیرد؛ اما ممکن است زمانی که برای دستگاه شما اتفاقی افتاد و یا گم کردید، فرد یابنده به سادگی به تواند به اطلاعات اکانت شما دسترسی داشته باشد.

5-همیشه از یک اتصال امن اینترنت استفاده کنید!

بیشتر شبکه‌های عمومی اینترنت، آسیب‌پذیری بالایی نسبت به شبکه‌های خصوصی دارند. این به دلیل اجازه‌ی دسترسی افراد بیشتر به آن است. اگر از یک کیف پول دیجیتال بر روی رایانه و یا تلفن همراه خود درحال استفاده هستید، سعی کنید که به‌ شبکه‌ی خصوصی متصل شوید و به هر قیمتی در زمان دسترسی به کیف پول دیجیتال خود از اتصال به شبکه‌ی عمومی خودداری کنید.

  • پیشنهاد می‌کنیم که فقط از خانه یا شبکه‌های امن و شناخته شده استفاده کنید، که به راحتی در معرض حفره‌های امنیتی قرار ندارند.

از اینترنت امن استفاده کنید!

6- به نتایج موتورهای جستجو اطمینان 100 درصد نداشته باشید.

به دلیل گسترش کلاه‌برداری با روش فیشینگ، نباید زیاد به نتایج موتورهای جستجو متکی بود. خودِ من در سال 1398 به‌دلیل اعتماد به نتایج گوگل در خرید کارت شارژ با این روش روبرو شدم و تمام سرمایه‌های موجود در کارت بانکی‌ام را از دست دادم. این اتفاق قبل از فعال‌ کردن رمز پویا که شبیه به عملکرد احراز هویت حساب کاربری و کیف پول ارز دیجیتال دارد، برای من افتاد. بنابراین نباید به‌سادگی در زمان انجام معاملات، به نتایج موتورهای جستجو اعتماد کنید.

سایتی که من برای خرید کارت شارژ وارد آن شدم، اولین سایت نتایج جستجوی عبارت خرید کارت شارژ بود. این سایت نه بخاطر سئوی خوب، بلکه به دلیل استفاده از سرویس گوگل ادز در رتبه‌ی یک صفحه‌ی جستجو قرار ظاهر شده بود!

پس پیشنهاد می‌کنیم در زمان تحقیق و مطالعه، نباید به موتورهای جستجو متکی باشید و بیشتر تحقیق کنید و آگاه باشید، چرا که اینترنت پر از محتوای آلوده است.

7- نرم‌افزار خود را همیشه به‌روز نگه‌دارید!

اگر یک کاربر فعال در بازار ارزهای دیجیتال هستید، سعی کنید که همیشه نسخه‌ی کیف پول ارزهای دیجیتال را به‌روز نگه‌دارید. این کار باعث می‌شود تا در صورت شناسایی باگ‌های جدید از طرف تیم توسعه‌ی کیف پول‌های معتبر، در به‌روز رسانی‌ها این مشکلات رفع و ایمنی کیف پول دیجیتال شما حفظ شود.

این نوشتار به تلاش تیم محتوا صرافی ارز دیجیتال بیت پین و با هدف آگاه‌سازی بیشتر کاربران و افزایش دانش خرید و فروش در بازار ارزهای دیجیتال تدوین شده‌است. تمام تلاش ما در صرافی بیت پین این است که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بتوانند به خوبی از دارایی‌های خود محافظت کنند. امیدواریم که در معاملات ارزهای دیجیتال، پرسود باشید.