کولر گازی 12000 برای چه فضایی مناسب است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کولر گازی 12000 برای چه فضاهایی مناسب است؟

کولر گازی 12000 سرد و گرم در تمام فصول سال میتواند هوای محیط زندگی شما را چه از نظر گرما و چه از نظر سرما بسیار مطبوع و دلچسب کند. این کولر های گازی قدرت پرتاب گرما و سرما را تا 10 الی 30 متر دارند و هوای تمام فضا را در فصول مختلف سال مطبوع و قابل استفاده می کنند.

قبل از خرید کولر گازی از کولرنیو برای هر فضا با هر کاربردی در درجه اول لازم است بزرگی و مساحت محیط را به خوبی محاسبه کنید. سپس با توجه به مساحت فضای مورد استفاده، ابعاد و ظرفیت کولر گازی را انتخاب کنید. امروزه کولرهای گازی و اسپیلت ها از وسایل پر طرفدار در زمینه تهویه هوا و ایجاد، گرما و سرما در محیط منزل و محیط های کاری هستند و در میان مصرف کنندگان متقاضیان زیادی دارند.

شرکت های معتبر سازنده انواع کولر، با توجه به متراژ متفاوت بناها، کولر گازی ها را  با توان های متفاوت تولید می کنند تا همه متقاضیان را راضی نگه دارند. معمولا کولر های گازی را با توان های مختلفی از قبیل 12000، 18000، 24000، 30000 و 36000 می سازند تا مشتریان با توجه به متراژ محیط خود، مناسب ترین کولر گازی را برگزینند. معمولا استفاده از کولر گازی مناسب مناطق معتدل، مرطوب، گرم و خشک است. اگر در چنین مناطق آب و هوایی زندگی می کنید. بهترین وسیله برای تهویه مطبوع هوای محیط زندگی و یا محیط کار شما انواع کولر گازی است.  

عوامل موثر در تعیین ظرفیت کولرهای گازی

 برای تعیین ظرفیت کولر گازی در درجه اول میزان سرمایشی که دستگاه در طول یک ساعت در محیط پخش میکند را محاسبه میکنند. این به این معنا نیست که باد کولر خنک تر باشد. پس به طور کلی و در یک جمله ظرفیت کولر به میزان سرمایی است که به محیط وارد میکند. توجه داشته باشید که شرایط آب و هوایی منطقه نیز ارتباط مستقیمی با انتخاب ظرفیت کولر گازی دارد.

کولر گازی 12000 برای مساحتی حدود 37 تا 40 متر مربع مناسب است. در نظر داشته باشید که نوع کاربردی که از فضا دارید نیز میتواند بر کارکرد کولر تاثیر گذار باشد. به طور مثال برای اتاق های بیمارستان، منزل و یا شرکت ها با تعداد مشخص آدم ها و میزان رفت و آمد افراد به محیط مربوطه تاثیر قابل توجهی  بر انتخاب ظرفیت کولر خواهد داشت.

 

عوامل مهم و تاثیر گذار در تعیین ظرفیت کولر گازی عبارتند از :

  •  میزان رفت و آمد
  • آب و هوا
  • تعداد حاضرین در فضای مربوطه
  • ارتفاع سقف محیط
  • آفتاب گیر بودن محیط
  • میزان گردش هوای محیط
  • تعداد وسایلی که در محیط گرما تولید می کنند

میزان رفت و آمد: رفت و آمد زیاد افراد در هر محیطی سبب جابه جایی هوا خواهد شد. بنابراین اگر رفت و آمد در محیطی که کولر گازی در آن نصب شده است بالا باشد. باید از کولر گازی با ظرفیت بالا استفاده شود تا تعادل در ایجاد هوای مطبوع محیط وجود داشته باشد. خرید و قیمت کولر گازی 12000 اجنرال مناسب ترین وسیله برای داشتن هوای مطبوع برای محیط منزل و محل کار شما خواهد بود. در ضمن بهتر است درب و  پنجره ها نیز از نظر عایق بودن در حالت استاندارد باشند تا از به هدر رفتن انرژی جلوگیری شود.

2

آب و هوا: از تاثیر نوع آب و هوای منطقه در انتخاب ظرفیت کولر گازی غافل نشوید.

تعداد حاضرین در فضای مربوطه: هر چه تعداد افراد حاضر در محیط بیشتر باشد. مطمئنا ظرفیت کولر نیز باید بیشتر باشد. از همین رو است که کاربری محیط در تعیین ظرفیت کولر نقش قابل توجهی ایفا میکند.

  ارتفاع سقف محیط: در حالت استاندارد، ارتفاع سقف بناها دو متر و هفتاد تا سه متر است. اگر ارتفاع سقفی از این مقدار بیشتر باشد. مطمئنا در انتخاب ظرفیت کولر گازی تاثیر خواهد داشت. چرا که جریان هوا در این محیط و متعادل کردن میزان سرما و گرما در چنین فضایی قدرت بیشتر کولر را میطلبد. برای سقف های استاندارد مانند منزل شخصی با متراژ 70 متر مکعب، خرید کولر گازی 12000 به خوبی پاسخگو خواهد بود و هوای مطبوعی در فصل تابستان در فضای خانه برای شما به ارمغان خواهد آورد.

آفتاب گیر بودن محیط: اگر از همه جهات محیط شما آفتاب گیر است پس فضای شما از حد معمول گرمتر خواهد بود. بنابراین می بایست از کولر گازی با ظرفیت بالاتر استفاده کنید. تا بتوانید هوای دلچسبی در محیط داشته باشید و گرمای حاصل از آفتاب گیر بودن را خنثی کنید.

میزان گردش هوای محیط: چنانچه گردش هوا در محیطی به سختی انجام شود. کولر گازی می بایست با توان بالاتری هوای محیط را متعادل کند تا هوای دلچسب و قابل توجهی به محیط ببخشد. اگر گردش هوا در محیط به خوبی انجام نگیرد باید از چند پنل و یا پنلی با ظرفیت بالا استفاده کرد.

تعداد وسایلی که در محیط گرما تولید می کنند: معمولا در منزل مسکونی با وجود آشپزخانه و استفاده از اجاق گاز برای پخت و پز، محیط کمی گرم تر خواهد بود. برای از بین بردن گرمای تولید شده از وسایل گرمازا در آشپزخانه، باید از پنل کولر گازی با ظرفیت بالاتری در مجاورت آشپزخانه استفاده کرد.

منبع: https://bamitak.com/product/cooler-split-ogeneral-12000/