به گزارش مثلث آنلاین حمیدرضا لشکری در گفتگو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه از سه سال گذشته تا کنون اخطارهای متعددی به کارواش و قالیشویی های موجود در سطح شهرستان کرج مبنی بر لزوم راه اندازی سیستم تصفیه فاضلاب برای واحدهای صنفی خود ارائه شده است، اظهار کرد: علی رغم تمام اقدامات انجام شده در این مدت زمان، تعداد زیادی از کارواش ها نسبت به ایجاد سیستم تصفیه وارد عمل نشدند.

وجود 40 کارواش آلاینده در کرج/پنج واحد پلمب شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وی با بیان اینکه 150 کارواش در سطح شهرستان کرج مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد بیش از 40 واحد فاقد سیستم تصفیه فاضلاب می باشند، افزود: در فاز اول به دستور معاون دادستان 5 کارواش در کرج به سبب نداشتن سیستم تصفیه فاضلاب پلمب شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج آغاز کار مجدد این کارواش ها را منوط به راه اندازی سیستم تصفیه فاضلاب اعلام کرد و گفت: بعد از صنایع، صنوف در راستای آلایندگی محیط زیست نقش پر رنگی را دارند و در برخی اوقات آلایندگی صنوف از صنایع نیز بیشتر است.

لشکری در ادامه واحدهای صنفی نظیر قالیشویی و کارواش را به عنوان صنوف آب بر و فاضلاب را برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه 80 درصد قالیشویی های موجود در سطح شهر کرج دارای سیستم تصفیه فاضلاب هستند.

وی به وضعیت بحرانی کمبود آب و کاهش نزولات جوی در کشور اشاره کرد و گفت: بدون شک این بحران بخش عمده ای از صنایع و صنوف را درگیر خواهد ساخت لذا تصفیه فاضلاب و بازچرخوانی آب نقش تاثیرگذاری را در رفع موانع این مسیر ایفا خواهد کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج تاکید کرد: به تمام صنوف پیشنهاد می کنیم بعد از تصفیه فاصلاب از این آب استفاده و به دنبال با چرخ خوانی آب باشند.