مثلث آنلاین: تصاویر هوایی از کلیسای نوتردام پاریس به همراه اولین عکس‌ها از داخل این بنا، به خوبی میزان تخریب این ساختمان تاریخی و ارزشمند را نشان می‌دهد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، نشریه دیلی میل در گزارشی با عنوان "زخم خورده اما پابرجا" به ارائه جدیدترین تصاویر از یکی از فوق‌العاده‌ترین بناهای قرون وسطی، تخریب نشدن کامل کلیسای نوتردام پاریس را پس از آتش‌سوزی مهیب روز گذشته، یک معجزه و خواست خداوند توصیف کرد.

این آتش‌سوزی که در مجموع هشت ساعت به طول انجامید در نهایت با تلاش نیروهای آتش‌نشان فروکش کرد اما بدون شک کلیسای نوتردام با صدمات بسیار جدی رو به رو شده است و تصاویر هوایی و همچنین اولین عکس‌ها از درون کلیسا به خوبی بیانگر میزان تخریب به این بناست که در سال 1991 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

با این وجود متخصصان اعلام کردند میزان تخریب پس از آتش سوزی می‌توانسته بسیار بالاتر از این باشد و حتی به تخریب کل بنا نیز منتهی شود.

«روبرت هاردمن » خبرنگار « دیلی میل» به همراه «ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه از جمله اولین کسانی بوده که وارد کلیسای نوتردام شده، در حالی که هنوز در برخی از بخش‌ها شعله‌های کوچک‌تر آتش دیده می‌شده و عنوان می‌کند آنچه نظر همگان را به خود جلب می‌کند، صلیب بزرگ و طلایی است که بدون هیچ آسیب و حتی تغییر رنگی بر اثر آتش‌سوزی، پابرجا باقی مانده است.

«امانوئل مکرون » رئیس جمهور فرانسه قول داده است کلیسای نوتردام رو دوباره با شکوه گذشته بازسازی کند و «کریستوفر کستنر » وزیر کشور فرانسه نیز روز گذشته اطمینان خاطر داد که مقصر این آتش‌سوزی را پیدا می‌کند.

گرچه بر اساس قانون، دولت فرانسه مالک کلیسای نوتردام است و مسئولیت پرداخت هزینه‌های بازسازی آن را دارد اما مردم فرانسه از روز گذشته کمپینی برای جمع آوری هزینه بازسازی این ساختمان 850 ساله به راه انداخته‌اند و دو خانواده ثروتمند فرانسوی قول کمک 300 میلیون دلاری داده‌اند. تاکنون میزان این کمک‌های مالی به 600 میلیون یورو رسیده است.