مثلث آنلاین: جنبش موسوم به جلیقه زردهای فرانسه برای شانزدهمین هفته متوالی در اعتراض به سیاست‌های دولت پاریس تظاهرات کردند.

 اعتراض جلیقه زردهای فرانسه 4 ماهه شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، تظاهرات اعتراض آمیز جلیقه زردهای فرانسه که از اواسط نوامبر گذشته آغاز شده همچنان ادامه داشته و وارد شانزدهمین هفته متوالی خود شده است.

تظاهرات کنندگان امروز شنبه نیز در شهرهای مختلف فرانسه اقدام به برپایی راهپیمایی کرده اند.

 

گرچه این اعتراضات در مخالفت با تصمیم دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه برای افزایش مالیات سوخت آغاز شده و دولت پاریس تسلیم معترضان شده و این تصمیم را لغو کرده است ولی جلیقه زردها که به شدت از سیاست های اجتماعی و اقتصادی دولت فرانسه ناراضی هستند، حاضر به پایان دادن به این تظاهرات نیستند.

بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه، حدود 41500 نفر در تظاهرات اعتراض آمیز سراسر این کشور در شنبه هفته گذشته شرکت کرده اند. این رقم نشانگر افت محسوس شرکت کنندگان در تظاهرات نسبت به تعداد 282 هزار نفری است که در ابتدای آغاز این جنبش در تظاهرات شرکت کرده بودند.

البته برگزارکنندگان این تظاهرات تعداد شرکت کنندگان را بسیار بیشتر از ارقام رسمی برآورد کرده اند.از آغاز این اعتراضات تاکنون حداقل 10 نفر کشته و حدود 6 هزار نفر بازداشت شده اند. بیش از 2 هزار نفر نیز در جریان این اعتراضات زخمی شده اند.