مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: اگر چه مراحل قانونی و حقونی خروج این نفتکش از آب‌های ایران انجام شد، اما پرونده حقوقی رسیدگی به تخلفات آن در مراجع قضایی ایران، همچنان باز است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
عفیفی پور گفت: روند دادرسی نهایی به موارد نقض قوانین دریانوردی، در مسیر‌های قانونی پیگیری و نتایج قضایی آن اعلام خواهد شد.
عصر روز جمعه 28 تیرماه نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو با 23 خدمه از کشور‌های هند، روسیه، فیلیپین و لتونی هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: کشتی استنا ایمپرو یک تانکر نفت کش با قابلیت حمل مواد نفتی و شیمیایی است که 183 متر طول و 49 هزار و 683 تن وزن و ظرفیت حمل 46 میلیون لیتر مایعات (نفت یا مواد شیمیایی) دارد.
عفیفی پور افزود: این نفتکش که هنگام توقیف محموله‌ای به همراه نداشت، پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم، تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شده بود.
وی گفت: در مدت توقیف این نفتکش هفت نفر از خدمه این شناور از کشور‌های هند، روسیه و لتونی، با اجازه مراجع قانونی به کشورهایشان بازگشتند.