امروزه نمی توان کسی را پیدا کرد که اهمیت تسلط بر زبان انگلیسی را نداند. در گذشته انگلیسی به زبان سیاست محدود می شد ولی امروزه به بخش مهمی از زندگی هر یک از انسان های این کره خاکی تبدیل شده است.

آیا کودک شما برای آینده آماده است ؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

بنابرین امروزه هر پدر مادر دغدغه آینده و آموزش زبان انگیسی برای کودک خود را دارد و می خواهد بهترین آموزش زبان را برای کودک خود فراهم کند.

و مهم ترین سوالی که والدین با آن مواجه می شوند این است که جه سنی برای آموزش زبان به کودکان مناسب است.

رشد فناوری ، افزایش سرسام آور سرعت انتقال اطلاعات ، کم رنگ شدن مرزهای جغرافیای برای اجبار به زیست و فعالیت اقوام  ، در کنار توسعه کسب و کارهای غیرسنتی و مهاجرت مدوام نیروی انسانی برای کار ، تحصیل و زندگی از کشور به کشور دیگر باعث میگردد که اهمیت آموزش کودک برای آمادگی ورود به دنیای آینده پر ابهام ، اما به شدت کوچک آینده اهمیتی روز افزون پیدا نماید .  

 روی آوردن به مهارت اندوزی و توانمند سازی کودک قطعا یکی از وظایف والدین برای ایجاد آمادگی مواجه کودک با دنیای آینده است . اگر قرار باشد لیستی از مهارت های که کودک شما بهتر است برای رشد ، تحصیل و کسب و کار یاد بگیرد تهیه کنیم قطعا رتبه اول آن آموزش زبان انگلیسی به کودکان است .

5

چرا آموزش زبان انگلیسی برای کودک مهم است ؟

زبان انگلیسی یک زبان بین المللی برای تجارت ، تحصیل ، تولید علم و مسافرت است . زبان انگلیسی با اختلاف نسبت به دیگر زبان ها پر استفاده ترین زبان در کسب و کار است . اکثر پلت فرم های دنیای دیجیتال با این زبان بعنوان زبان پایه به دنیا عرضه میشوند . زبان علمی و دانشگاهی در سطح جهان قطعا زبان انگلیسی است .  پس کودک با یادگیری زبان انگلیسی بعنوان زبان دوم میتواند از آن برای تحصیلات تکمیلی ، ارائه مقالات علمی و هنری ، توسعه شبکه و روابط اجتماعی خارج از مرز های جغرافیای استفاده نماید .

چه سنی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان توصیه میگردد ؟

مراکز پژوهشی مختلفی از بهترین دانشگاه های دنیا در این خصوص تحقیقات بسیاری نموده اند . چیکده مطالعات انجام شده در خصوص بهترین سن برای آموزش زبان انگلیسی به کودک به دوسناریوی کلی اشاره دارد .

  1. بهترین سن برای آموزش زبان انگلیسی برای کودک غیر انگلیسی زبان ، 3 تا 9 سال است به شرطی که کودک در سخن گفتن به زبان مادری مشکلی نداشته باشد .
  2. بهترین سن شروع آموزش زبان کودکان برای کودک غیر انگلیسی زبان 7 سالگی است .

گزینه اول با اختلاف زیاد نسبت به گزیته دوم محبوت تر و از نظر اساتید مقبول تر است . اما فقط سن برای شروع آموزش کافی نیست ، سبک و متد آموزشی و کیفیت آموزش بسیار مهم هستند . کیفیت آموزش و استفاده از یک متد درست باعث میگردد کودک فقط طوطی وار برخی از کلمات را تکرار نکند بلکه تبدیل به یک فرد دوزبانه شود که همیشه آمادگی استفاده از زبان دوم خود را دارد .

چه متد آموزشی برای آموزش زبان برای کودکان توصیه میگردد ؟

 تا کنون روش های بسیاری توسط آکادمی های معتبر  و غیر معتبر، آموزشگاه های زبان کودک و حتی اشخاص به بازار تشنه آموزش عرضه شده است .  بسیاری از این روش ها یک متدلوژی آموزشی مدون ، ساختار مند و تحقیق شده نیستند و در حد تجربه یک شخص که بعضا فقط سواد انگلیسی دارد میباشند . برخی هم که در حوزه آموزش به بزرگسالان فعال هستند با نگاهی به پتانسیل بالای بازار آموزش کودکان و افزایش تقاضا، برخی متد ها را در موسسه یا آموزشگاه زبان خود با کمی تغییر، برای کودکان ارائه نمودند .  

تقاضای روز افزون برای آموزش به کودک باعث توسعه مهد های  دو زبانه شد . بسیاری از این مهد ها  از یک معلم انگلیسی آموزش ندیده و نا آگاه به روش های جدید آموزش به کودکان استفاده نمودند و هنرشان تنها در یاد دادن حروف و برخی از کلمات به کودک خلاصه می گردد . نتیجه این روند باعث شده که بسیاری از خانواده با صرف هزینه های گزاف  ، نتیجه ای از این آموزش ها یا مهد های دو زبانه در کودک مشاهده نکنند .

 متاسفانه در این روش ها به هیچ وجه به تفاوت های میان کودک خردسال ((very young learners و نوجوان توجه نشده است.  ترکیب بازی های حرکتی ، داستان و نمایش ، موسیقی به همراه بهره گیری از TPR وتکرار و ریتم و در قالب موضوعات مختلف و تنوع زمینه یادگیری زبان را به صورت اثربخش برای کودک فراهم می آورد. آموزش زبان به کودکان با سیستم فان انگلیش با ترکیب روش های مختلف آموزشی ، آموزش اثربخش برای تمامی کودکان فراهم می آورد. شایان ذکر است تمام کودکان توانایی یادگیری دارند و صرفا استایل های یادگیری متفاوتی دارد. سیستم آموزش زبان فان انگلیش سعی دارد سبک آموزش را متناسب با استایل یادگیری کودک نماید.

 

 فان انگلیش  چگونه عمل میکند

فان انگلیش سبکی است که نهایتا هدفش تولید زبان یعنی به کارگیری زبان انگلیسی در موقعیت های واقعی و روزمره است.البته این آموزش فان انگلیش شامل 3 مرحله (stage) است که شامل Fun English starter  که ویژه سنین 3 تا 5 است که به صورت ترمیک و یا کارگاه مادر و کودک ارائه میگردد و Fun English mover ویژه سنین 5 تا 7 سال است و در نهایت Fun English flyer ویژه سنین 7 تا 10 سال است.  هر مرحله با توجه به نیاز؛ علایق و االبته توانمند های گروه سنی مربوطه طراحی شده است.

Fun English starter  شامل 9 ترم می باشد. هدف از این دوره آشنایی کودکان مکالمه و پرسش و پاسخ در قالب 27 تاپیک مختلف است. علاوه بر این کودکان با حروف الفبا و صدای اولیه کلمات آشنا می شوند. کودکان در این دوره، 27 داستان کوتاه را می خوانند و بازگویی می کنند .

Fun English mover  شامل 12 ترم است . هدف از دوره یادگیری مکالمه و پرسش و پاسخ در سطح پیشرفته تر و در قالب 36 موضوع متنوع و جذاب است.  کودکان با صحبت کردن در موقعیت های مختلف و روزمره زندگی آشنا می شوند. بر روی خواندن و نوشتن مسلط می شوند. کودکان در این دوره یا مفاهیم گرامر به صورت کاربردی در قالب سه کتاب my first grammar آشنا می شوند.

 

6

 نحوه آموزش به سبک فان انگلیش

فان انگلیش برای کودکان 3 تا 5 به صورت کارگاه مادر و کودک و برای کودکان 5 تا 10 سال به صورت ترمیک میتواند برگزار شود . البته امکان برگزاری کلاس آنلاین زبان کودک هم وجود دارد . برای آموزش آنلاین پیش شرط آن است که کودک خوب حرف بزند و با مربی ارتباط برقرار نموده و امکان استفاده از ابزار دیجیتال را داشته باشد . حداقل سن برای کلاس آنلاین آموزش زبان به کودک 5 سال پیشبینی شده است .