حوادث رکنا: بالگرد اورژانس نیشابور کودک مصدوم 3 ساله نیشابوری را در کمتر از ۲۰ دقیقه به مشهد رساند

کودک 2 ساله نیشابوری با آبجوش سوخت / هلیکوپتر اورژانس به پرواز در آمد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجم ویدیو: 3.09M

 مدت زمان ویدیو: 00:00:21

به گزارش رکنا، رییس اورژانس و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: در روز چهارشنبه ۱۰ اسفند طی انتقال کودک مصدوم نیشابوری به مشهد در ۱۷ دقیقه تماس با مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور و اعلام یک مورد سوختگی در یکی از روستا‌های نیشابور در فاصله ۶۰ کیلومتری، سریعا آمبولانس این روستا و بالگرد اورژانس هوایی به صورت همزمان به محل اعزام شدند.

دکتر محمد شورورزی افزود: پس از رسیدن کارشناسان اورژانس نیشابور به بالین کودک و معاینه وی، سوختگی درجه ۲ و ۷۰ درصد با آب جوش مشخص شد.

وی ادامه داد: با توجه به در خطر بودن جان بیمار و نیاز به مرکز سوختگی پیشرفته، سریعا بیمار به بالگرد اورژانس هوایی نیشابور منتقل و طی ۱۷ دقیقه از یکی از مناطق دور شهرستان نیشابور به مرکز سوختگی در مشهد اعزام شد.

دکتر شورورزی تصریح کرد: با توجه به اهمیت زمان در نجات جان این بیمار و دلسوزی کادر پرواز اورژانس هوایی نیشابور، این ماموریت در سریعترین زمان ممکن به پایان رسید که رکورد جدیدی در اعزام بیمار از نیشابور به مشهد است.

وی از تمامی همکاران ارتباطات، عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور و کادر پرواز هوانیروز مامور در این مرکز، قدردانی کرد.

مسافت مشهد تا نیشابور، ۱۲۹ کیلومتر است و طی کردن این مسیر با خودرو، حدود یک ساعت و نیم زمان می برد.