منچستریونایتد و چلسی در سومین رویارویی خودشان در تاریخ فینال جام حذفی انگلیس به اولین و آخرین جام این فصل خودشان می‌اندیشند.

فینال جام حذفی انگلیس| چلسی - منچستریونایتد؛ جنگ سوم برای جام اول
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین، به نقل از  تسنیم ، فینال جام حذفی انگلیس در حالی از ساعت 20:45 شنبه به وقت تهران به میزبانی ورزشگاه ویمبلی بین منچستریونایتد و چلسی انجام می‌شود که هر 2 تیم تنها همین جام را به عنوان تنها ارمغان فصل 2018-2017 پیش‌رو دارند.

منچستریونایتد به عنوان پرافتخارترین تیم لیگ انگلیس در صورت پیروزی در عنوان پرافتخارترین تیم قدیمی‌ترین جام دنیا با آرسنال شریک می‌شود و سیزدهمین قهرمانی در جام حذفی انگلیس را جشن می‌گیرد؛ البته اگر چلسی پس از ناکامی در رسیدن به فصل آینده لیگ قهرمانان به اندازه کافی در کسب هشتمین قهرمانی در این رقابت‌ها جدی نباشد!

فینال جام حذفی انگلیس| چلسی - منچستریونایتد؛ جنگ سوم برای جام اول

شرایط متفاوت

منچستریونایتد هر چند فصل لیگ برتر انگلیس را در رده دوم به پایان برد اما به خاطر ناکامی در جام اتحادیه و حذف در مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل سویا چندان مورد استقبال هوادارانش قرار نگرفت و اگر می‌خواهد آن‌ها را راضی نگه دارد، باید جام حذفی انگلیس را به خانه ببرد. چلسی اما وضعیت بدتری دارد. نرسیدن به فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا و پنجم شدن در لیگ، زمزمه اخراج آنتونیو کونته از سمت سرمربیگری این تیم را به فریاد تبدیل کرده اما اگر قهرمانی در جام حذفی حاصل شود، شاید آبراموویچ، مالک باشگاه راضی به ماندن مرد ایتالیایی شود.

غایبان فینال

بزرگ‌ترین تردید مورینیو، وضعیت آمادگی فلینی، لوکاکو و مارسیال است. هر 3 بازیکن مصدوم هستند و معلوم نیست به این بازی می‌رسند یا نه . در سوی مقابل، چلسی کماکان از وجود داوید لوئیس و درینک‌واتر بی‌بهره خواهد بود.

فینال جام حذفی انگلیس| چلسی - منچستریونایتد؛ جنگ سوم برای جام اول

رویارویی‌های قبلی

منچستریونایتد با 74 پیروزی در 179 رویارویی قبلی، اوضاع بهتری نسبت به رقیب آبی‌پوش دارد و در 14 رویارویی قبلی در جام حذفی هم 8 پیروزی و 4 تساوی به دست آورده و تنها 2 بار باخته است. تنها 2 جدال قبلی 2 تیم در فینال جام حذفی در سال‌های 1994 و 2007 رخ داد. اولین رقابت با برتری 4 بر صفر منچستریونایتد و دومی با پیروزی چلسی به پایان رسید.

راه رسیدن به فینال

منچستریونایتد برای رسیدن به فینال 2 بر صفر برایتون، 2 بر صفر هادرزفیلد، 4 بر صفر یوویل تاون، 2 بر صفر دربی‌کانتی و 2 بریک تاتنهام را برد و چلسی هم نوریچ (برتری در ضربات پنالتی)، نیوکاسل (3 بر صفر)، هال‌سیتی( 4 بر صفر)، لسترسیتی (2 بریک) و ساوتهمپتون (2 بر صفر) را از سر راه برداشت و به بازی نهایی رسید.

نکات کلیدی

*منچستریونایتد در بیستمین حضور در فینال، دومین قهرمانی در 3 فصل اخیر جام حذفی انگلیس را جست و جو می‌کند.

*شیاطین سرخ در 51 حضور قبلی در ورزشگاه ویمبلی، 28پیروزی به دست آورده و 18 فینال جام حذفی، 7 فینال جام اتحادیه و 2 فینال اروپایی را در این ورزشگاه تجربه کرده‌اند.

* تیم مورینیو برای هشتمین بار در ویمبلی به مصاف چلسی می‌رود و در واقع با هیچ تیمی به اندازه آبی‌پوشان در استادیوم ملی انگلیس بازی نکرده است.

فینال جام حذفی انگلیس| چلسی - منچستریونایتد؛ جنگ سوم برای جام اول

ترکیب احتمالی

منچستریونایتد : دخه‌آ، بیلی، اسمالینگ، جونز، والنسیا، ماتیچ، پوگبا، یانگ، لینگارد، سانچس و لوکاکو

چلسی: کورتوا، کیهیل، رودیگر، آزپلیکوئتا، آلونسو، کانته، فابرگاس، موزس، ازار، ویلیان و موراتا