پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ماجرا از یک کری‌خوانی شروع شد. علیرضا بیرانوند بعد از همگروه‌شدن ایران با پرتغال در جام‌جهانی 2018 در ویدئویی کوتاه و به سبک تبلیغ فیلم «به وقت شام» خطاب به رونالدو، فوق‌ستاره فوتبال جهان گفت: «چطوری کریس؟»

همین ویدئوی کوتاه کافی بود تا کاربران فضای مجازی دو واکنش متفاوت نسبت به بیرانوند نشان دهند. عده‌ای از این حرکت او تمجید کردند و تاکید داشتند او این قابلیت را دارد که بزرگترین مهاجمان دنیا را در امر گلزنی ناکام بگذارد و عده‌ای نیز این حرکت او را تقبیح می‌کردند و امیدوار بودند که این دروازه‌بان از رونالدو بیش از 5 گل نخورد. با این حال بیرانوند همچنان به کری‌خوانی علیه مدعیان ادامه داد.

او در دیدارهای ایران در جام‌جهانی عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد که اوج درخشش این دروازه‌بان به بازی سوم ایران برمی‌گردد‌؛ آنجا که علیرضا موفق شد ضربه پنالتی رونالدو را مهار کند.  این نه‌فقط یک ضربه پنالتی ساده که یک قصه شبیه قصه‌های شاه پریان است. قصه‌ای از جنس قصه‌های شاهزاده و گدا، آرزوهای بزرگ و هزاران داستان بزرگ دیگر که بر شکوه و جلال انسانیت بنا شده است. داستان‌های زیادی خوانده و دیده و شنیده‌ایم که دست سرنوشت یک قهرمان بزرگ که جایگاه تثبیت‌شده‌ای دارد را در شرایطی قرار می‌دهد که مجبور است برای حفظ آن یا دادنش به شخصی دیگر مبارزه کند. این شبیه داستان پنالتی تیم‌ملی پرتغال و مواجهه رونالدو و بیرانوند است. کریستیانو رونالدو در طول دوران حضورش در سطح اول فوتبال حرفه‌ای 124 بار پشت ضربات پنالتی قرار گرفته و 104 ضربه را تبدیل به گل کرده است. او پنالتی‌های زیادی را به دروازه‌بان‌های بزرگ جهان زده و آنها را تبدیل به گل کرده است. آخرین آنها در بازی اول مرحله گروهی جام‌جهانی 2018 روسیه و بازی با اسپانیا بود که ضربه پنالتی‌اش را به تور دروازه داوید دخه‌آ دوخت. جیانلوئیجی بوفون، هوگو لوریس، یان اوبلاک، ویکتور والدز، کلودیو براوو، ینس لمان و رینا دروازه‌بان‌های سرشناسی هستند که رونالدو از روی نقطه پنالتی دروازه آنها را باز کرده است اما او هرگز نتوانست توپ را وارد دروازه بیرانوند کند. بیرانوند در مورد پنالتی که از رونالدو گرفت می‌گوید: پنالتی شرایط خاص خود را داشت. رونالدو یکی از بهترین بازیکنان دنیاست و باعث افتخار است که پنالتی او را گرفتم و مردم ایران را شاد کردم و موفق شدم به تیمم کمکم کند. شما دیدید بعد از پنالتی چقدر ما موقعیت ایجاد کردیم. می‌توانستیم به گل برسیم ولی حیف شد. تنها چندماه بعد از حاشیه‌هایی که درباره رویارویی بیرانوند و رونالدو در فضای مجازی مطرح می‌شد، بیرانوند توانست به ستاره فضای مجازی تبدیل شود. تمام کسانی که زمانی در کانال‌هایشان ویدئوهای طنز از این حرف بیرانوند ساخته بودند حالا با ابراز شرمندگی از این دروازه‌بان به انتشار تصاویر بازی ایران و پرتغال پرداختند. رونالدو کمتر پیش می‌آید پنالتی‌هایش را گل نکند و او در برابر اسپانیا و داوید دخه آ درواز‌ه‌بان گرانقیمتش ضربه پنالتی را به‌گونه‌ای زد که دخه آ حتی اگر به توپ هم می‌رسید نمی‌توانست آن را بگیرد اما بیرانوند این کار را کرد. رونالدو در حالی که مثل همیشه با غرور زیادی پشت توپ قرار گرفته بود ضربه پنالتی را به سمت راست زد با این تفکر که بیرانوند را فریب داده است اما دروازه‌بان تیم‌ملی برای اینکه تاریخ را به نفع خودش ورق بزند در کسری از ثانیه پنالتی بهترین بازیکن فوتبال جهان را گرفت تا تمام کسانی که با‌ تردید به حضور او در جام‌جهانی نگاه می‌کردند و آنهایی که فکر می‌کردند برابر رونالدو تسلیم محض خواهد بود، دست به انتشار ویدئو‌ها و عکس‌های بیرانوند در فضای مجازی بزنند.