«کریستیانو رونالدو» فوق ستاره تیم ملی پرتغال به تنهایی هر چهار گل تیم کشورش را در جام جهانی 2018 روسیه به ثمر رسانده است. قهرمان یورو 2016 برای گذر از مرحله گروهی و عبور از تیم سختکوش ایران، به شدت به جادوگر خود تکیه کرده است.

رونالدو، چشم امید پرتغالی‌ها برای غلبه بر ایران دلیر است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی «ESPN» در گزارشی آورده است: هت تریک رونالدو در نخستین دیدار تیمش مقابل اسپانیا، تک امتیازی حیاتی را برای پرتغالی ها به ارمغان آورد. تک گل او در برابر مراکش کافی بود تا علاوه بر کسب سه امتیاز ارزشمند برای تیمش، او را در صدر برترین گلزنان اروپایی جام جهانی روسیه قرار دهد.
اسپانیا به همراه پرتغالی که از سد مراکش حذف شده گذشت؛ در حال حاضر چهار امتیازی هستند و با کسب یک تساوی در بازی های آینده خود در برابر مراکش و ایران می توانند جواز صعود به مرحله حذفی را به دست آورند. این در حالی است که ایران با سه امتیاز سایه به سایه آن ها حرکت می کند و برای صعود می بایست در بازی پایانی خود مقابل پرتغال پیروز شود.
علاوه بر این، 2 غول اروپایی حاضر در گروه (بی) تنها به پیروزی و کسب امتیاز بسنده نمی کنند، از آنجا که تکلیف تیم نخست می تواند با تفاضل گل تعیین شود، از این رو هر 2 به دنبال افزایش گل های خود نیز هستند.
درخشش انفرادی «کریستیانو رونالدو» در 2 بازی پیشین پرتغال، عملکرد ضعیف شاگردان «فرناندو سانتوس»، سرمربی تیم را تا اندازه زیادی در سایه قرار داد، به طوری که می توان تیم پرتغال را یک تیم «تک نفره» نامید.
تیم تحت هدایت سانتوس از زمان حضور وی، در 26 بازی رسمی20 پیروزی کسب کرده و 2 بار تن به شکست داده است. یکی از این شکست ها به ضربات پنالتی مقابل شیلی در جام کنفدراسیون های سال 2017 باز می گردد.
از میان 20 پیروزی تیم پرتغال، 10 پیروزی تنها با یک گل به نام آن ها ثبت شده و باقی نیز در برابر حریفان ضعیف تر به دست آمده است. آن ها در بازی مقابل مراکش به دفعات توپ را از دست دادند که نا رضایتی سانتوس را نیز به همراه داشت.
سرمربی پرتغال در مصاحبه ای اظهار داشت: باید به این نکته توجه کنیم، ما مالکیت توپ را چندین بار از دست دادیم و در رساندن پاس ها نیز پر اشتباه بودیم، اعتماد به نفسمان را از دست دادیم، اتفاقی که به هیچ عنوان قابل توجیه و توضیح نیست. در واقع اگر در یک بازی مقابل بازیکنانی مثل بازیکنان مراکش قرار بگیرید و مالکیت توپ را در اختیار نداشته باشید، بی شک آن ها شما را از پا درآورده و به دردسر می اندازند.
بازیکنان پرتغال روز دوشنبه چهره آشنایی را در کادر فنی تیم ملی ایران ملاقات خواهند کرد، «کارلوس کی روش» سرمربی هموطن خود را که از سال 2008 هدایت تیم پرتغال را بر عهده داشت و در سال 2010 نیز آن ها را به جام جهانی آفریقای جنوبی رساند. ثبات و واقع بینی کی روش در مدت هفت سال سکان داری تیم ملی ایران، پایه های این تیم را به عنوان برترین تیم آسیا تثبیت کرده است.
شاگردان کی روش در این دوره از رقابت ها در نخستین دیدار خود با گل به خودی دقایق پایانی مدافع مراکش به پیروزی ارزشمند دست یافتند اما در دومین دیدارشان در برابر اسپانیا و در جریان یک بازی نفس گیر، نبرد را با نتیجه خفیف یک بر صفر واگذار کردند.
اما اکنون هدف نخست ملی پوشان ایران برای بازی روز دوشنبه، متوقف کردن موتور گلزنی رونالدو است. تمام امید ایران برای نخستین صعود از مرحله گروهی به مهاجم جوان خود یعنی «سردار آزمون» بسته است.
کی روش در مصاحبه ای اذعان کرده است: بازی مقابل پرتغال جذاب ترین و مهم ترین بازی او در کسوت سرمربیگری تیم ملی ایران است. ما برای این بازی آماده هستیم، با اعتقاد و عزم قوی، برای پیروزی تلاش می کنیم. زمانی که به روسیه رسیدیم، هیچ کس برای ما شانسی متصور نمی شد اما ما همچنان برای تحقق رویاهایمان می جنگیم.