ایسنا |‌ یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تذکرات کتبی نمایندگان به رئیسی و وزرا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی کریمی فیروزجایی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزیر آموزش و پرورش درباره ضرورت رسیدگی به وضعیت حقوق و مزایای نیروهای خدماتی و سرایداران مدارس. همچنین تذکر به رئیس جمهور و وزرای امور اقتصادی و دارایی و جهاد کشاورزی درباره ضرورت استمهال وام کشاورزان و دامداران. همچنین به همراه ۶۰ نفر از نمایندگان به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره ضرورت مساعدت در حل مشکل و مطالبه فرزندان ایثارگر منقضی خدمت جهت تبدیل وضعیت.

امیرحسین بانکی پور فرد نماینده اصفهان و ۶۰ نفر از نمایندگان به وزرای امور خارجه و جهاد کشاورزی درباره لزوم استفاده از همه ظرفیت های دولت جهت رفع ممنوعیت صادرات محصولات گلخانه ای به روسیه.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد به رئیس جمهور و وزیر کشور درباره ضرورت تسریع در پرداخت خسارات سیل شهرستان مهاباد.

علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان و ۲۲ نفر از نمایندگان به وزرای بهداشت و میراث فرهنگی درباره ضرورت تسریع در تکمیل مجتمع آب درمانی. همچنین به همراه ۳۱ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی درباره ضرورت توسعه و احداث مراکز تحقیقاتی کشاورزی با محوریت گیاهان دارویی در مناطق مستعد مانند حوزه انتخابیه. همچنین به همراه ۲۶ نفر از نمایندگان به وزیر صمت درباره ضرورت حمایت از توسعه کارخانه های تولید گچ، کاشی و سنگ ساختمانی در حوزه انتخابیه.

مهرداد ویس کرمی نماینده خرم آباد به وزیر علوم و تحقیقات: دلیل عدم تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی وزارت علوم چیست؟.

عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ضرورت رسیدگی به ضعف عملکرد مدیریت جدید سازمان بهزیستی. همچنین به وزیر آموزش و پرورش درباره ضرورت تذکر جدی به رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص نحوه تکریم مردم و کارکنان مجموعه. همچنین در تذکر دیگری به رئیس جمهور درباره ضرورت جبران خسارت کشاورزان و برخورد جدی با دستگاه های اجرایی مسبب برگشت داده شدن محصولات کشاورزی صادر شده. همچنین به همراه ۵۴ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور در خصوص ضرورت تکریم ارباب رجوع در ادارات و لزوم نظارت بیشتر بر نحوه پاسخگویی مدیران و کارکنان نسبت به مردم و نیز تذکر به وزیر امور خارجه درباره ضرورت فعالانه تر عمل کردن وزارت امور خارجه و سفارت ایران در سوریه در پیگیری مسائل و مشکلات.

سارا فلاحی نماینده ایلام و ۳۸ نفر از نمایندگان به وزیر صمت درباره لزوم رسیدگی به تعطیلی اکثر کارخانه های تولیدی واقع در دو شهرک صنعتی ایوان و ایلام. همچنین به همراه ۲۷ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت درباره لزوم تامین دستگاه سی تی اسکن برای شهرستان های حوزه انتخابیه و ضرورت تکمیل بیمارستان شهرستان ملکشاهی.

بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار و ۳۹ نفر از نمایندگان به وزرای ارتباطات و بهداشت درباره لزوم الزام به اجرای نسخه الکترونیک پزشکی بعد از رفع مشکل عملیاتی و آماده سازی زیرساخت های اینترنتی و نرم افزار مطمئن.

حسین گودرزی نماینده دورود و ازنا و ۴۲ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی درباره ضرورت اجرای سند ملی حفاظت از جنگل زاگرس به ویژه گونه بلوط و فعال نمودن دبیرخانه دائم کمیته آن با مدیریت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری. همچنین به همراه ۴۳ نفر از نمایندگان به وزرای بهداشت و علوم درباره ضرورت بازنگری و لغو امتیاز مراکز آموزش عالی فاقد شاخص های علمی و کیفی بر اساس طرح آمایش علمی. همچنین به همراه ۴۴ نفر از نمایندگان تذکر به رئیس جمهور درباره لزوم بازنگری در مقررات منع خدمات رسانی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار. تذکر به وزیر بهداشت درباره ضرورت تامین دستگاه ام آر آی و سی تی اسکن دولتی برای شهرستان ۲۰۰ هزار نفری دورود.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد و ۲۶ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور در خصوص ضرورت برخورد با تخلفات مالی و اداری موجود در بعضی از ادارات هلال احمر شهرستان های کشور.

محمد وحیدی نماینده بجنورد و ۳۴ نفر از نمایندگان به وزیر علوم و تحقیقات درباره لزوم آمزوش حضوری دانشگاه ها در سال تحصیلی جاری.

کمال حسین پور نماینده پیرانشهر به وزیر راه و شهرسازی درباره ضرورت تسریع در تکمیل طرح بزرگراه تمرچین- پیرانشهر- نقده. همچنین تذکر به وزیر کشور درباره ضرورت بازگشایی بازارچه های مرزی در شهرستان سردشت، همچنین به وزیر نفت درباره ضرورت تسریع در گازرسانی به روستاهای شهرستان سردشت.

نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و کلات به همراه ۶۳ نفر از نمایندگان به وزیر امور خارجه درباره لزوم انجام دیپلماسی فرهنگی مناسب در خصوص موضع گیری رسمی دولت آذربایجان در مصادره معنوی نظامی گنجوی.

عبدالناصر درخشان نماینده ایرانشهر و ۲۵ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی درباره لزوم تسریع در تکمیل و بازگشایی جاده شهرستان فنوج.