هجده سال از روزی که تیم ملی ایران برای اولین بار در یک بازی رسمی بدون تماشاگر در ورزشگاه آزادی به میدان رفت می‌گذرد.

اولین بازی بدون تماشاگر تیم ملی(عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، هجده سال پیش و در ۲۹ بهمن سال ۱۳۸۲ تیم ملی ایران برای اولین بار مجبور شد تا در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف حریف خود برود. قطر حریف ایران در این بازی از دور اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ بود.

ترقه‌ای که به وسط زمین آمد و بهانه‌ای شد برای ترک زمین از سوی بازیکنان کره شمالی. و این وسط علی دایی ضرر کرد که یک گل زده‌اش سوخت شد

ترکیب ابتدایی تیم ملی در بازی با قطر؛ ایستاده از راست: نکونام، نیکبخت، نصرتی، رضایی، میرزاپور و دایی. نشسته از راست: نویدکیا، بداوی، کریمی، مهدوی‌کیا و کعبی

اتفاقات بازی قبلی ایران مقابل کره‌شمالی و ناتمام ماندن آن به دلیل پرتاب نارنجک از سوی تماشاگران و ترک زمین از سوی تیم کره‌شمالی باعث شد تا هم گل علی دایی در این بازی ناتمام در آمار او ثبت نشود و هم تیم ملی علیرغم برنده شدن در رأی انضباطی فیفا، از یک بازی با حضور تماشاگران محروم شود. همین شد که شاگردان برانکو ایوانکوویچ مجبور شدند در ورزشگاه خالی آزادی به مصاف قطر بروند. اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران رخ می‌داد. اگرچه در دو سال اخیر، به دلیل شیوع ویروس کرونا دیدن بازی‌های تیم ملی بدون حضور تماشاگران به اتفاقی عادی تبدیل شده اما در آن زمان تیم ملی عادت به انجام بازی بدون تماشاگر نداشت.

مهدی مهدوی‌کیا زننده گل دوم ایران در کورس با مدافعان قطر در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی

علی کریمی در تقابل با بازیکن قطری و سکوهایی که خالی است

سرانجام برد سه بر یک ایران با گل‌های نیکبخت واحدی، مهدوی‌کیا و علی دایی پایان خوشی برای این محرومیت و ممنوعیت ورود تماشاگران به ورزشگاه شد.