منصور حقیقت‌پور گفت: ما می‌توانیم غنی‌سازی بالای 60درصد را آغاز کنیم زیرا در صنعت دریایی به این میزان احتیاج داریم.

خاموشی دوربین‌های آژانس کافی نیست؛ باید از ان‌پی‌تی خارج شویم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: ایران دوربین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را خاموش کرد تا واکنشی به صدور قطعنامه ضدایرانی شورای حکام نشان داده باشد؛ اما در این بین سرنوشت مذاکرات و برجام چه می‌شود؟

منصور حقیقت‌پور، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «ایران متناسب با رفتار غربی‌ها عمل کرد و حتی من باور دارم خاموش کردن چند دوربین آژانس هم کافی نیست و لازم است که به سرعت از پروتکل الحاقی یا همان ان‌پی‌تی خارج شویم. ما می‌توانیم غنی‌سازی بالای 60درصد را آغاز کنیم زیرا در صنعت دریایی به این میزان احتیاج داریم. ما که نباید در برابر گستاخی‌های غربی‌ها ساکت بنشینیم».

او ادامه داد: «آقای گروسی به صراحت نشان داده است که دوگانه عمل می‌کند؛ او نوکر اسرائیل است. وقتی ما همه اینها را می‌دانیم باید مسیر خودمان را طی کنیم و نباید تصمیمات خود را به تصمیمات غربی‌ها گره بزنیم».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «آمریکایی‌ها می‌گویند سپاه را از تحریم‌ها بیرون نمی‌آوریم؛ ببینید که اینها چه‌قدر گستاخ‌اند؛ به جای آنکه جبران خسارت و معذرت‌خواهی کنند، هنوز با پررویی حرف می‌زنند و باج می‌خواهند اما باید بدانند که ایران اهل باج‌دادن نیست».

حقیقت‌پور در پایان گفت: «این قطعنامه اخیری که در شورای حکم تصویب شد که بار حقوقی ندارد و حتی به شورای امنیت هم نمی‌رود و اگر برود هم روسیه و چین وتویش می‌کنند اما ما باید انتقام خود را بگیریم. به هر حال مسیر مذاکرات هم با این دست اقدامات غربی‌ها سخت شده است و آنها باید سر عقل بیایند و این ما نبودیم که زیر میز مذاکره زدیم؛ آنها زدند و آنها هم باید درستش کنند».