کیلیان امباپه بالاخره توانست به سلطه روبرت لواندوفسکی پایان دهد و بهترین گلزن اروپا در طول یک سال میلادی شود. رتبه مهدی طارمی در این فهرست نیز بسیار جالب توجه است.

هیچ کس به گرد پای امباپه نمی‌رسد، حتی هالند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته سال میلادی 2022 به اتمام رسید و کیلیان امباپه با ثبت 56 گل در 56 بازی باشگاهی و ملی، بهترین گلزن سال شد. در سه سال گذشته همواره این عنوان به لواندوفسکی رسیده بود. لوا برای بایرن و لهستان در سال های 2019، 2020 و 2021 بیشترین گل ها را زده بود.

امباپه سالی شلوغ و پرتنش را پشت سر گذاشت. او مدت ها در دو راهی پی اس جی و رئال مانده بود و در نهایت تصمیم به تمدید با پاریسی ها گرفت. او در جام جهانی هشت گل زد و کمک کرد فرانسه به فینال برسد ولی در نهایت به آرژانتین در ضربات پنالتی باختند. امباپه در سال 2022 متوسط یک گل در هر بازی زد و تا به اینجای لیگ یک فرانسه نیز با زدن 13 گل آقای گل رقابت هاست. او در 21  بازی این فصل پی اس جی در همه رقابت ها نیز 20 گل زده است. 

پس از امباپه، ارلینگ هالند و روبرت لواندوفسکی بهترین گلزنان سال 2022 میلادی بودند. هالند برای دورتموند و منچسترسیتی و نیز تیم ملی نروژ در مجموع 43 بار به میدان رفت و توانست 46 گل بزند. شاید اگر چند مصدومیت بدموقع نبود، هالند می توانست رقیبی جدی تر برای امباپه باشد. لواندوفسکی هم که به درخشش در بارسا نیز همچون بایرن ادامه داده، این بار در رتبه سوم قرار گرفت. او در 51 بازی 42 گل زد.

فهرست بهترین گلزنان سال 2022

امباپه...پی اس جی-فرانسه، 56 گل در 56 بازی

ارلینگ هالند...دورتموند-سیتی-نروژ، 46 گل در 43 بازی

لواندوفسکی...بایرن-بارسا-لهستان، 42 گل در 51 بازی

الکساندر میتروویچ...فولام-صربستان، 39 گل در 47 بازی

مهدی طارمی...پورتو-ایران، 37 گل در 51 بازی

انکونکو...لایپزیش-فرانسه، 37 گل در 58 بازی

لیونل مسی...پی اس جی-آرژانتین، 35 گل در 51 بازی

هری کین...تاتنهام-انگلیس، 35 گل در 62 بازی

کریم بنزما...رئال-فرانسه، 33 گل در 39 بازی

سادیو مانه...لیورپول-بایرن-سنگال، 33 گلدر 39 بازی

نکته جالب این فهرست قرار گرفتن مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی کشورمان، در رتبه پنجم و بالاتر از ستاره هایی چون مسی، کریم بنزما، هری کین و سادیو مانه است. مهدی در پورتو فوق العاده کار کرد و بهترین گلزن تیمش بود و برای ایران نیز در راه رسیدن به جام جهانی گل های حساسی زد و در جام جهانی نیز موفق شد دو بار دروازه انگلیس را باز کند. او فصل جاری هم بازی های بسیار خوبی برای پورتو انجام داده است.