په‌په، مدافع تیم ملی پرتغال، عملکرد داوران را عامل حذف تیمش از جام جهانی توصیف کرده است.

انفجار پرتغال: جام را به لیونل مسی دهید برود پی کارش!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی پرتغال در شرایطی در مقابل تیم ملی مراکش با یک گل مغلوب شده و با جام جهانی وداع کرد که چند بار در طول مسابقه می توانست دروازه حریف را باز کند. خود په‌په در دقیقه 97 یک فرصت طلایی را در مقابل دروازه مراکش از دست داد و ضربه سر ضعیف این مدافع باتجربه به بیرون رفت. اما حالا په‌په و برونو فرناندز مدعی شدند بنا بر قهرمانی تیم ملی آرژانتین در جام جهانی است و داوران عامل اصلی شکست آنها در بازی با مراکش به شمار می آیند.

په‌په گفت: مراکش خوش شانس بود که یک گل در این دیدار به ثمر رساند و راهی دور بعد شد. من به هم تیمی هایم در رختکن تیم ملی پرتغال افتخار می کنم و ما امروز نمایش خوبی ارائه دادیم. ما خیلی تلاش کردیم تا به برتری برسیم، اما در نهایت این اتفاق رخ نداد. من ندیدم که داور حتی صحنه نیمه اول پنالتی روی برونو فرناندز را دوباره دیده باشد.

ما توانایی کسب عنوان قهرمانی در این جام جهانی را داشتیم، اما در ادامه با تیم داوری مغروری در زمین مواجه شدیم و نتیجه این شد. به نظر من تیم ملی آرژانتین در این دوره قهرمان جام جهانی خواهد شد، زیرا پنج داور آرژانتینی بودند. دیگر چه باید بگویم و باید ببینیم چه اتفاقی در پایان رخ خواهد داد. این غیرقابل قبول بود که یک داور آرژانتینی این بازی را قضاوت کند. پس از حرف هایی که لیونل مسی دیروز زد، یک آرژانتینی از راه رسیده و بازی را سوت می زند. در نیمه دوم اصلا بازی در جریان نبود و فقط هشت دقیقه وقت اضافه گرفتند. در نیمه دوم فقط می‌خواستیم بازی کنیم و حالا ناراحتیم، زیرا از کیفیت لازم برای کسب پیروزی برخوردار بودیم و متأسفانه موفق نشدیم."

په‌په در ادامه به انتقادات شب گذشته لئو مسی و مارتینز از داوری متئو لاهوز در بازی هلند و آرژانتین اشاره کرده و گفت: "فیفا باید در مورد این مسائل فکر کند. آنها نمی توانند برای قضاوت چنین دیداری در این سطح چنین داوری را تعیین کنند. ما شاهد بدترین داوری در جام جهانی بودیم.

من نمی دانم داور برای چه به سود حریف ضربه ایستگاهی گرفت و فقط 10 دقیقه وقت اضافه محاسبه کرد. این داور دیوانه و مغرور بود. هر گاه خواستیم چیزی به او بگویم با لحن تندی جواب می داد. از وقتی اسپانیا حذف شد، فکر کنم داور می خواست ما هم حذف شویم."

اما برونو فرناندز از په‌په هم شاکی‌تر بود و در میکسدزون رسما منفجر شد: "نمی‌دانم، اگر می‌خواهند جام را به آرژانتین بدهند، خب بدهند. برایم مهم نیست. من هر چه که به ذهنم برسد را می‌گویم. لعنت به آنها. خیلی عجیب است که داور یک بازی در جام جهانی از کشوری انتخاب می‌شود که کشورش هنوز در جام جهانی است و ممکن است با تیم‌هایی که در این بازی به مصاف هم رفته‌اند در ادامه مسابقه بدهد. در این هیچ شکی نیست که آنها امشب کاری کردند زمین و زمان علیه ما باشد.

وقفه‌های زیاد در طول بازی؟ ما می دانستیم که شاهد چه سبک داوری در این مسابقه خواهیم بود. دقایق زیادی بود که بازی متوقف شد و حداقل در نیمه دوم، باید 15 یا 20 دقیقه وقت اضافه لحاظ می شد."