سرمربی سپاهان باز هم با صحبت‌های جالب خودش در جلسه‌ای مجذوب‌کننده با خبرنگاران اصفهانی اشک یکی-دو نفر را درآورد.

از مرگ برگشتم می‌خواهم همه خوشحال باشند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی پرتغالی سپاهان با نگاه خاص خود در نشست خبری پیش از مصاف برابر پرسپولیس حاضر شد و بیش از نیم ساعت با خبرنگاران گفت‌وگو کرد.

درحالی‌که یحیی گل‌محمدی به دلیل تاخیر در پرواز پرسپولیسی‌ها به اصفهان و ترافیکی که در اطراف هتل برای استقبال از این تیم ایجاد شده بود به نشست خبری نرسید، ژوزه مورایس، سرمربی پرتغالی سپاهانی‌ها، حاضر شد و با اشاره به شور و شوقی که این مسابقه میان هواداران دو تیم ایجاد کرده، به طور مفصل درباره این مسابقه صحبت کرد.

مشروح صحبت‌های ژوزه مورایس در نشست خبری پیش از مصاف با پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی را در ادامه بخوانید...

* صلح این اتاق را خیلی دوست دارم

مورایس در این نشست بار دیگر شخصیت منحصربه‌فرد خود را از همان ثانیه‌های آغازین نشان داد و درحالی‌که همه آماده حرف‌های او می‌شدند، در سکوت سالن کنفرانس گفت: «صلحی که در اتاق هست را خیلی دوست دارم. خوبه...»

1804331

* در این اتاق فضا برای افراد بیشتری هم هست

او ادامه داد: «خوشامد می‌گویم به تک تک حضار. حس من این است که افراد زیادی در این اتاق هستند، ولی به نظرم فضا هست که حتی بیشتر هم باشد.»

* انرژی فوق‌العاده‌ای از تک تک شما می‌گیرم

مورایس سپس به مسابقه حساس روز آینده برابر پرسپولیس پرداخت: «فکر نمی‌کنم بخواهم درباره حساسیت این بازی حرف زیادی بزنم. حسی که نسبت به این اتاق دارم این است که کنجکاوی را در چهره تک تک شماها می‌بینم. می‌خواهید بدانید چه می‌شود. حس دیگر من دیدن صلح است و انرژی فوق‌العاده‌ای که از تک تک شما می‌گیرم. پس از طرف من اینطور است که حس بسیار خوب و دوست داشتنی‌ای دارم. ببینیم چه اتفاقی فردا رخ می‌دهد.»

* امیدوارم بازی مثال‌زدنی‌ای برای فوتبال و مردم ایران بشود

مورایس به جزئیات بازی بیشتر پرداخت و افزود: «انتظار من از بازی فردا بازی بسیار خوبی است. دو تیم خوب مقابل هم قرار می‌گیرند و امیدوارم بازی مثال زدنی‌ای باشد برای فوتبال و مردم ایران.»

* اهمیتی ندارد مقابل چه تیمی بازی می‌کنیم

بخش بعدی صحبت‌های مورایس درباره ماهیت جام حذفی و کنار رفتن یکی از دو تیم پرسپولیس و سپاهان از ادامه رقابت‌ها بود: «بازی‌ای است که متفاوت با سایر بازی‌هاست. باید برویم بازی کنیم و اهمیتی ندارد که مقابل چه تیمی بازی خواهیم کرد. بازی‌ای است که باید برویم و بجنگیم. بازی جذابی خواهد بود. بازی‌ای است که باید ببینیم چطور شروع می‌شود و چطور به پایان می‌رسد.»

* از اهمیت برد این بازی برای هواداران آگاهم، اما...

سؤال اول از مورایس درباره اهمیت نتیجه این مسابقه برای هواداران سپاهانی بود و اینکه چقدر نسبت به این مسئله آگاهی دارد. مورایس در واکنش به این سؤال پاسخ داد: «می‌دانم هر بازی متفاوت است. بازی‌ای هست که خارج از لیگ برگزار می‌شود و هر دو تیم برای یک هدف و پیروزی می‌جنگند، چه در لیگ و چه در جام حذفی. برای هواداران این بازی ارزش متفاوتی دارد و این را می‌دانم، ولی چطور بگویم... ما باید برویم و کارهای خودمان را بردن پیاده کنیم، حالا مهم نیست که مقابل چه تیمی بازی می‌کنیم. هواداران هم می‌دانم بازی برایشان مهم است و دوست دارند ببریم، ولی هواداران با ذوب‌آهن هم که بازی داشته باشیم، برد می‌خواهند. بازی با نساجی داشته باشیم هم می‌خواهند ببریم. مس کرمان، پیکان، هوادار، ملوان و... همه تیم‌های لیگ را اگر حساب کنیم، هواداران دلشان می‌خواهد ما ببریم. پس هیچ فرقی نمی‌کند. و بیشتر از برد هم این شور و شادابی و اشتیاقی که وجود دارد برای ما مهم است که دارم می‌بینم امروز چطور به پایان می‌رسد و امیدوارم فردا هم همین‌طور باشد.»

* به رکورد فکر نمی‌کنم ولی شاید رکوردشکنی کنیم

سؤال بعدی درباره جابجایی برخی از رکوردهای سپاهان با مورایس بود و اینکه از آخرین برد سپاهان مقابل پرسپولیس در اصفهان زمان زیادی سپری شده است. مورایس در واکنش به این سؤال که آیا به رکوردها توجه دارد و با توجه به پیروز شدن یک تیم آیا رکورد نباختن‌های پرسپولیس در اصفهان تمام خواهد شد یا خیر، اینطور توضیح داد: «این اتفاقا موضع کنجکاوانه‌ای بود. اعتراف می‌کنم که من زیاد به آن فکر نکرده‌ام. تمرکز من روی رکورد نیست. تمرکز من روی کیفیت و بازی‌ای است که باید از خودمان ارائه بدهیم. و اینکه باید ببینیم چه می‌شود. قصد من رکورد زدن نیست. قصد من این است که به اهداف روزانه خودمان برسیم. آن شور و تعهد و علاقه‌ای که باید روزانه داشته باشیم تا به اهداف خودمان برسیم، بیشتر برای من اهمیت دارد که شاید فردای بهتری داشته باشیم. شاید این باعث شود رکورد را بشکنیم ولی در آخر من زیاد به رکورد فکر نمی‌کنیم.»

* چرا باید یک رقابت را فدای رقابت دیگری کنم؟

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است از ترکیب متفاوتی در بازی استفاده کند و آیا امکان دارد جام حذفی را فدای قهرمانی در لیگ برتر کند و تمرکزش را روی آن مسابقات بگذارد، گفت: من تا الان هم گفتم دنبال چیز خاصی نیستم که روز خاص داشته باشم. من گفتم یک رقابت متفاوت است؛ چون مقابل یک رقیبت متفاوت بازی می‌کنیم. نه تنها برای این بازی، بلکه همه بازی‌ها با هم متفاوت است، چون با یک رقیبت متفاوت بازی می‌کنیم. من وقتی آمدم شما متفاوت بودید و من از شما انرژی گرفتم و همین موضوع باعث شد تا کنفرانس را طور دیگر شروع کنم. آن صلح و آرامش و انرژی که از شما گرفتم باعث شد کنفرانس را اینطور شروع کنم. در مورد بازی، بله گفتم یک روز متفاوت است، ولی فقط یک روز است. باید آن را سپری کنیم و به آرزوهایمان برسیم. ما چیزی را فدا نمی‌کنیم. من اینجا آمدم برای زندگی کردن، نه فنا کردن. می‌دانیم که در دنیا هم همه چیز درست نیست، ولی ما می‌توانیم اینجا همه چیز را درست کنیم. دو رقابت است (اشاره به جام حذفی و لیگ) ما چرا یک رقابت را فنا کنیم؟ ما به دنبال موفقیت در همه جام‌ها هستیم.

* از طرف گل‌محمدی، من عذرخواهی می‌کنم

سرمربی پرتغالی سپاهان در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از او در مورد عدم حضور گل‌محمدی در نشست خبری سؤال کرد،‌ گفت: سؤال سختی بود؛ ولی واضح است من دفاع نمی‌کنم ولی برای من هم اتفاق می‌افتد. من هم شده است که خارج از اصفهان بازی داشته باشیم و به نشست نرسم. دلیلش را ما نمی‌دانیم؛ شاید جلسه مهمی داشته‌اند. من هم می‌دانم که شما هم قابل احترام هستید و جزئی از فوتبال هستید. همان‌طور که قبل از بازی گرم می‌کنیم، باید در نشست هم شرکت کنیم. به‌عنوان یک سرمربی من از طرف سرمربی پرسپولیس عذرخواهی می‌کنم. مطمئن باشید که یک دلیل خاص داشته است.

* از وقتی که داشتم می‌مردم، به فکر خوشحال کردن مردم افتادم

در مورد آماده‌سازی و اینکه ما باید ذهنیت درست داشته باشیم؛ از وقتی من آمدم نه تنها سبک بازی بلکه سبک زندگی مردم و اینکه آنها خوشحال‌اند و لبخند می‌زدند برایم اهمیت داشته است. حتی با چالش‌هایی رو به رو می‌شوم که دوست دارم مردم را در روز خوب ببینم. وقتی انتظار دارم روز خوبی داشته باشم،‌ ولی پیش نمی‌آید، با خودم فکر می‌کنم حتماً برای یک نفر دیگر خوب بوده است و برای آن خوشحال باشم. هر روز برای من نیست. خوشحالی بقیه هم باعث می‌شود من خوشحال شوم و دلیل اینکه همیشه می‌خندم همین است. گاهی می‌گویم چرا ناراحتی، شاید این کار باعث شود یک نفر دیگر ناراحت شود. من عاشق این انرژی و شادی هستم. چشم‌ا‌نداز من برای دنیا این است. گاهی فقط به خودمان اهمیت ندهیم و به بقیه هم اهمیت بدهیم. وقتی در ترکیه بودم به خاطر یک عارضه مغزی داشتم می‌مردم؛ از آن روز به بعد به این فکر کردم که کاری کنم همه خوشحال باشند.

* فردا از هواداران پرسپولیس هم استقبال می‌کنم

خیلی ممنونم بابت حضور هوادارانمان در بازی دوستانه قبلی مقابل زنیت؛ خیلی خوشحال می‌شوم آن شور و اشتیاق را دوباره ببینم. از هواداران پرسپولیس هم استقبال می‌کنم و برای همه خوبی و خوشی آرزو می‌کنم.