بازگشت مدافع عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا مقابل لیورپول، ثابت کرد رئال مادرید هنوز عادت فصل گذشته اش را ترک نکرده است.

رئال برای  آنتی مادریدی ست ها مضر و دردناک است!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، مراسم خداحافظی با اسطوره‌ای به نام آمانسیو با حضور کینگ کنی پیش از شروع دیدار آنقدر باشکوه و زیبا بود که هواداران رئال را مجبور به هم نوایی با هواداران لیورپول کرد، اتقاقی که در تاریخ پرافتخار این دو باشگاه اروپایی بی سابقه بود. سر کنی دالگلیش قبل از شروع بازی به نشانه احترام به آمانسیو، یک دسته گل در بخشی از ورزشگاه آنفیلد قرار داد که هواداران اسپانیایی نشسته بودند.

مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا برای قهرمان اروپا با صدای سوت "ایستوان کواکس" داوری از رومانی شروع شد و برای چندمین بار طی دو فصل اخیر، شاهد یک نمایش چشم‌نواز از شاگردان "آنچلوتی" در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا بودیم.

به‌نوعی می‌توان گفت آن‌ها در این مقطع از این تورنمنت جذاب، نقاب از صورتشان می‌افتد و تبدیل به تیمی می‌شوند که میانه ای با شکست ندارد، تیمی که قادر است بر هرگونه چالشی به بهترین نحو ممکن چیره شود تا جایی‌که حتی دشمنانشان را هم وادار به تحسین می‌کنند.

این بار در ورزشگاه آنفیلد و مقابل چشمان بهت‌زده حدود 60 هزار تماشاگر لیورپولی، بازهم شاهد یک بازگشت تاریخی دیگر از سوی مادریدی‌ها بودیم. این در حالی بود که هواداران لیورپول تا اواسط نیمه اول از فرط شادی روی آسمان هفتم بودند. آن‌ها همراه با یورگن کلوپ طی چند سال گذشته سه بار تا پای فینال لیگ قهرمانان پیش آمدند و دومرتبه با شکست مقابل رئال مادرید، دستشان از کسب جام دورمانده بود. از همین رو این دیدار بهترین فرصت ممکن برای گرفتن انتقام بود، اما در ادامه، ماجرا برای آن‌ها به شکلی ممکن رقم خورد که برای صعود از این مرحله در دیدار برگشت منتظر یک معجزه باشند.

به‌نوعی این نسل از بازیکنان رئال را باید تکنسین بازگشت‌های نشدنی نامید، نسلی که حتی خوش‌بین‌ترین هواداران خودشان را هم سورپرایز می‌کنند. شاید آن دسته از کسانی که بازگشت‌های این تیم را در فصل گذشته مقابل چلسی و من سیتی و پاریسن ژرمن از روی بخت و اقبال می‌دانستند، با دیدن این بازی به درایت و تبحر این نسل از بازیکنان و کادر فنی در انجام این امر ایمان بیاورند.

واکنش شاگردان "کارلتو" پس از دریافت گل دوم در دقیقه 16 با اشتباه مرگبار کورتوا، بی‌نظیرتر از همیشه بود، حتی می‌توان گفت بهتر از تمام آن بازگشت‌هایی فصل گذشته، چراکه آن‌ها در حال حاضر شرایط چندان مساعدی نسبت به فصل گذشته ندارند و تقریباً لالیگا را به دشمن قسم‌خورده اشان واگذار کرده‌اند.

برای اینکه بدانیم چنین نمایشی پس از دریافت دو گل در ورزشگاه رعب‌انگیز آنفیلد تا چه حد سخت و غیرممکن است، کافی است به صحبت‌های "آرتتا"در مستند "همه‌یاهیچ" آرسنال اشاره کنیم. آنجا که او جو وحشتناک ورزشگاه آنفیلد را به "پاخا" تشبیه می‌کند (اصطلاحی اسپانیایی که درباره دوچرخه‌سوارانی به‌کاربرده می‌شود که در فاصله یک کیلومتر مانده تا خط پایان و قهرمانی به شکلی زمین می‌خورد که با هیچ تلاشی قادر به ادامه نیست). او برای عادت کردن شاگردانش به بازی در چنین جوی، از تعدادی باند عظیم‌الجثه با صدای هواداران لیورپول در تمرین بهره می‌برد، اما درنهایت با 4 گل بازی را واگذار می‌کند.

بعدازآن اشتباه عجیب کورتوآ و به ثمر رسیدن گل دوم توسط "محمد صلاح"، استادیوم به حالت انفجار درآمد و حالا بهترین زمان ممکن برای خواندن سرود معروفشان (تو هرگز تنها قدم نخواهی زد) بود. به نظر می‌رسید همه‌چیز لااقل در دیدار رفت برای سفید پوشان، در شرایطی که هنوز 85 دقیقه از وقت بازی باقی‌مانده بود و با توجه به روند بازی پیش‌بینی می‌شد شکستی سنگین در انتظار کریم و یارانش است.

اما به‌یک‌باره ستاره‌ای از "ریودوژانیرو'  با یک ضربه مهارنشدنی از یک زاویه بعید، ورق را به سود تیمش برگرداند. "وینیسیوس" شاید تنها کسی بود که می‌توانست بر این شرایط سخت غلبه کند، چراکه او این روزها در فوتبال اسپانیا آن‌قدر توهین و تحقیر شنیده که یاد گرفته است فارغ از هر نوع اتمسفری، کار خودش را انجام دهد و به‌نوعی آبدیده شده است. وینی در نیمه اول فارغ از تمام هیاهوی بازی و شرایط سخت تیمش، به‌تنهایی توانست قبل از پایان نیمه اول همه‌چیز را به‌تساوی بکشد تا هواداران خوشبختشان در بین دونیمه از خجالت لیورپولی‌ها در بیایند.

این تازه شروع ماجرای این دیدار کلاسیک بود. جایی که آن‌ها در نیمه دوم به رهبری ستاره کرواتشان و درخشش مرد سال جهان، پرونده این دیدار را به زیباترین شکل ممکن بستند تا کلوپ برای صعود از این مرحله تنها به یک معجزه نیاز داشته باشد.

لوس بلانکوس در نیمه دوم توانست در عین ناباوری، سه بار دیگر توسط "ادر میلیتائو" و "بنزما (دو بار) دروازه لیورپول را باز کند تا سنگین شکست خانگی این تیم در رقابت‌های اروپایی با 5 گل خورده به ثبت برسد.

شاگردان آنچلوتی پس از به ثمر رساندن 5 گل، به‌راحتی کنترل بازی را در اختیار گرفتند و جایی برای هیچ‌گونه حرفی باقی نگذاشتند.به قول گزارشگر مارکا: اگر وقتی به رئال ضربه می‌زنید و روی پا می‌اندازید باید کار را تمام کنید والا مرده دوباره بلند می‌شود و اوست شما را دفن می‌کند! 

آنها برای بار چندم ثابت کردند که پیش‌قراول معتبرترین جام باشگاهی در سطح دنیا هستند و در این وادیِ هیچ رقیبی را، ola ola برنمی‌تابند همچنانکه در دقایق پایانی تحمل فریادهای OLA OLA مادریدی‌ها پس از هر پاس برای هواداران لیورپولی به‌قدری سخت بود که تعدادی از آن‌ها را مجبور به ترک ورزشگاه و عده‌ای دیگر را در اوج عصبانیت وادار به تشویق مودریچ کرده بود.

می‌توان گفت نمایش رئال مادرید مقابل لیورپول حتی بهتر از تمام آن بازی‌هایی بود که از فصل گذشته از این نسل تمام‌نشدنی به یادداشتیم و آنچه در پایان باید به آن اشاره کرد رویکرد آموزنده این تیم به این‌گونه افتخارات و موفقیت های باارزشی است که هر بیننده‌ای را به‌دوراز هرگونه تعلق‌خاطری به وجد می‌آورد.

اینکه این نسل موفق طی تمام این سال‌ها نسبت به رقم زدن چنین نتایج یا به عبارتی چنین تاریخ باشکوهی تا چه حد متواضعند و درعین‌حال ایمان دارند که پا گذاشتن در ورطه غرور می‌تواند نوار این افتخارات را پاره می‌کند.

آن‌ها امشب در شرایطی به مادرید برمی‌گردند که می‌دانند، چه روزهای سختی را در پیش رو دارند. شاگردان آنچلوتی پس‌ازاین دیدار باید به ترتیب به مصاف اتلتیکو مادرید، بارسلونا، رئال بتیس، اسپانیول، لیورپول و بازهم بارسلونا بروند که هرکدام از این بازی‌ها می‌تواند سرنوشت فصل را برای این تیم تعیین کند..بنابراین باید طی هفته‌های آتی باید منتظر بمانیم و ببینیم کارلتو برای فرار از این پیچ سخت و نفس‌گیر چه نقشه‌ای در سر دارد.البته کارلتو در چمپیونزلیگ کار بزرگ را انجام داده، جایی که تماشای تیمش برای آنتی مادریدیستا مضر و کشنده و اعصاب خردکن است!