سرمربی تیم ملی ایران قصد دارد یک مربی پرتغالی سرشناس و آشنا با فوتبال آسیا را در کادر فنی خود استخدام کند.ایران دنبال می‌کند:

ایران دنبال می‌کند: سرمربی 90 دقیقه‌ای کره در  جام جهانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 به گزارش “ورزش سه” تنها چند ساعت به جلسه نهایی امیر قلعه‌نویی با هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و امضای قرارداد رسمی باقی مانده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که هنوز لیست رسمی دستیاران سرمربی چه داخلی و چه خارجی رسمی نشده و شاید مهم‌ترین خروجی جلسه یکشنبه ظهر همین موضوع باشد.

تا الان و با توجه به اطلاعیه باشگاه گل‌گهر سیرجان، حضور سعید الهویی آن هم به طور موقت در کنار امیر قلعه‌نویی در کادر فنی تیم ملی و برای جدال با روسیه و کنیا قطعی شده اما تکلیف باقی مربیان تیم ملی مشخص نیست و همه در انتظار تکمیل کادر فنی هستند.

سرجیو کاستا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و بازی کره جنوبی و غنا به علت محرومیت بنتو، وظیفه هدایت این تیم را کنار خط بر عهده داشت

با این حال طبق اطلاعاتی که خبرنگار “ورزش سه” کسب کرده است، سرمربی تیم ملی و مسئولان فدراسیون فوتبال به دنبال استخدام یک مربی خارجی با رزومه‌ای قوی و البته آشنا با فوتبال آسیا هستند. در این بین حتی مذاکراتی هم با ۲ مربی پرتغالی صورت گرفته که سابقه فعالیت در تیم ملی کره جنوبی را دارند و دستیار پائولو بنتو در جام جهانی ۲۰۲۲ بوده‌اند.

جست‌و‌جوها نشان می‌دهد که ۲ مربی شانس بالایی برای حضور در تیم ملی ایران دارند و باید دید مسئولان فدراسیون فوتبال در نهایت با کدام یک به توافق دست پیدا می‌کنند.

*سرجیو کاستا: مغز متفکر بنتو در شرق آسیا

این مربی ۴۹ ساله دست راست پائولو بنتو در تیم ملی کره جنوبی بود. سرجیو یار همیشگی سرمربی سرشناس پرتغالی به شمار می‌رود و همراه با او در تیم‌های اسپورتینگ لیسبون، تیم ملی پرتغال، کرزیرو برزیل، المپیاکو یونان، لیانجیانگ چین و تیم ملی کره جنوبی بوده است. او ابتدا به عنوان آنالیز‌ور در کنار بنتو مشغول به کار بود ‌و بعد از آن عضوی از کادر فنی شد.

*فیلیپ کوئلو: مربی‌ای با بالاترین مدرک مربیگری اروپا

کوئلو ۴۲ ساله مدرک پرو لایسنس یوفا را دریافت کرده است و از باشگاه لیانجیانگ چین به کادر فنی پائولو بنتو پیوست و بعد از آن همراه با او به تیم ملی کره جنوبی آمد. او از سال ۲۰۱۸ به کره رفت و بیشتر به عنوان مربی تمرین دهنده شناخته می‌شود و به نظر می‌رسد که گزینه‌ای مناسب و ایده‌آل برای حضور در تیم ملی ایران و کنار قلعه‌نویی باشد.

این دو مربی که بعد از جدایی بنتو از کره، در باشگاه و تیم ملی دیگری مشغول به کار نیستند، مورد توجه فدراسیون فوتبال ایران قرار دارند و باید دید در نهایت توافقات لازم و البته تایید نهایی از سوی امیر قلعه‌نویی برای حضور یکی از آن‌ها اخذ می‌شود یا خیر.

البته با توجه به اینکه حصول توافقات نهایی با یکی از این دو مربی به زمان بیشتری از طرف فدراسیون فوتبال احتیاج دارد، به طور قطع حضور آن‌ها در اردوی تیم ملی برای دو بازی تدارکاتی با روسیه و کنیا غیر ممکن است و باید در انتظار آغاز فعالیت آن‌ها از اردوی‌های بعدی بود.