طلسم پیروزی کشتی‌گیران ایرانی مقابل اعجوبه امریکایی در مبارزه پانزدهم، شکسته شد.

لحظه تاریخی کشتی ایران در نبرد شماره ۱۵
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، اواخر تابستان امسال بود که جردن باروز توانست نخودی را در فینال قهرمانی جهان شکست داده و روند شکست ناپذیری خود مقابل حریفان ایرانی را همچنان تداوم بخشد؛ این چهاردهمین پیروزی باروز در چهاردهمین مبارزه با یک حریف ایرانی بود که او در واکنش به آن گفته بود: "امیدوارم بعد از این هم نتوانند شکستم دهند." این طلسم اما بالاخره شکسته شد؛ آن هم در خانه جردن.

بامداد امروز و در جریان دیدار پایانی جام جهانی کشتی آزاد بین ایران و امریکا، شاهد شکسته شدن طلسم باروز به دست کشتی گیر جوان ایرانی بودیم. آزادکار دسته 79 کیلوگرم ایران در روزی که حریف امریکایی مثل همیشه از نظر بدنی در اوج آمادگی به سر می برد، موفق به انجام کاری شد که خیلی از بزرگان کشتی موفق به انجام آن نشده بودند.

او در مبارزه با باروز با حوصله نشان داد و با تقسیم انرژی در طول زمان کشتی، توانست حریف سرسخت خود را تا لحظه آخر مقهور برنامه ویژه خود کند. این کشتی با نتیجه 6-6 به پایان رسید و سوادکوهی به خاطر کسب امتیاز درشت، پیروز آن لقب گرفت. او در لحظه پایان کشتی در حالی که در پوست خود نمی گنجید، ابتدا به آغوش درستکار پرید و سپس جشن خود را همراه با دیگر اعضای تیم ملی ایران که بی وقفه برایش دست می زدند، برپا کرد.

باروز چندی پیش در مورد شکست ناپذیری مقابل ایرانی ها با اشاره به سبک کشتی خود گفته بود: "شیوه کشتی من متفاوت و مقاومت در برابر سرعت آن، سخت است. برای حریفان ایرانی احترام قائلم و پنج بار تا کنون در فینال به مصاف آنها رفته ام که نشان از قدرت بالایشان دارد."

ستاره کشتی آزاد امریکا حالا بعد از 14 مبارزه و در کشتی شماره 15 اولین باخت خود را مقابل یک حریف ایرانی متحمل شد تا قبل از خداحافظی‌اش از ورزش حرفه‌ای، یک صفر مهم از کارنامه‌اش حذف شود؛ صفری که برای ما ایرانی ها خیلی اهمیت داشت چرا که دوست نداشتیم برای همیشه حسرت نبردن این اعجوبه کشتی دنیا را با خود داشته باشیم. در ادامه، این طلسم شکنی تاریخی را در چند فریم زیبا مرور می کنیم: