در جدیدترین رنکینگ اعلام شده از سوی فیفا، آرژانتین در رتبه نخست قرار گرفت و برزیل به جایگاه سوم سقوط کرد.

آرژانتین با مسی رتبه اول دنیا را هم فتح کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پس از کسب قهرمانی جهان، حالا آرژانتین بر بام فوتبال دنیا ایستاده است. عملکرد تحسین برانگیز آلبی سلسته در پیکارهای جام جهانی، ادامه دار بود و لیونل مسی و هم تیمی هایش به لطف لغزش برزیل در فیفا دی اخیر، رنک نخست جهان را به خود اختصاص دادند.

فدراسیون جهانی فوتبال اولین رده‌بندی تیم‌های ملی در سال 2023 را منتشر کرد که تیم ملی آرژانتین با کسب 2 پیروزی برابر پاناما و کوراسائو، توانست 2.53 امتیاز دیگر به جمع امتیازات قبلی خود اضافه کند و در مجموع، شمار امتیازات خود را به عدد 1840 رساند

آلبی سلسته که برای برگزاری جشن قهرمانی جهان در نخستین بازی ملی در خاک خود ترجیح داد برابر حریفان گمنامی به میدان برود، در این بازی ها 9 گل به ثمر رساند که سهم لیونل مسی 4 گل بود. هر چند حریفان شاگردان لیونل اسکالونی چندان شناخته شده نبودند ولی همین 2 پیروزی برای کسب رده اول دنیا کافی بود.

اما برزیل که از رنکینگ 31 مارس سال 2022 توانسته بود رتبه نخست را به خود اختصاص دهد، دقیقا پس از یک سال و 6 روز، این جایگاه را از دست داد که علت آن نیز، شکست تلخ در دیدار برابر شگفتی ساز جام جهانی گذشته بود.

سلسائو طی دیداری تدارکاتی که در مراکش برگزار شد، با نتیجه 2 بر یک برابر میزبان خود تن به شکست داد و همین باخت سبب شد تا 6.63 امتیاز از آنها کسر شده و شمار امتیازات آن به عدد 1834 کاهش یابد.

در این بین، فرانسه نیز با غلبه بر هلند و ایرلند در رقابت های انتخابی یورو، 15.05 امتیاز را به اندوخته های آنها اضافه کرد و خروس ها جهش چشمگیری در این فیفا دی داشتند تا جمع امتیازات تیم دیدیه دشان به عدد 1838 برسد و بدین صورت آنها نیز برزیل را از پیش روی بردارند.

در نهایت، آرژانتین با یک رتبه صعود جایگاه نخست جهان را از آن خود کرد، فرانسه نیز از رده سوم به رتبه دوم رسید و برزیل نیز با 2 پله سقوط، در جایگاه سوم جهان ایستاد. رده های چهارم تا دهم نیز بی تغییر ماند و به ترتیب بلژیک، انگلیس، هلند، کرواسی، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا در این رده ها ایستادند.