اگرچه مدیران استقلال علاقمند به ادامه همکاری با این سرمربی هستند اما او پس از یک فصل دشوار شاید نخواهد این تجربه را تکرار کند.

سخت یا آسان: ساپینتو را در تهران نگه می‌دارند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه استقلال در ماه های اخیر درگیر بدهی پرونده های خارجی از جمله استراماچونی و هم چنین پرداخت قرارداد و پاداش اعضای تیم بوده که تا به امروز موفق به انجام هیچ یک از این کارها نشده و طبیعی بود در این بین تمدید قرارداد ریکاردو ساپینتو که کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته، فراموش شود.

بعد از رفتن علی فتح الله زاده و آمدن حجت کریمی هم هنوز اتفاق خاصی در زمین پرداخت بدهی ها رخ نداده است. البته حجت کریمی بعد از دیدار با وزیر ورزش اعلام کرد، پیش از دربی باشگاه استقلال از بانک شهر وام می گیرد و بدهی های خارجی را تعیین و تکلیف می کند، ضمن اینکه 160 میلیارد تومان از همراه اول طلب کار است و تلاش می کند با دریافت این پول طلب بازیکنان بابت قرارداد و پاداش ها را پرداخت کند.

در این بین یکی از درخواست های مهم هواداران استقلال از سرپرست باشگاه استقلال تمدید قرارداد ریکاردو ساپینتو است که حجت کریمی دیروز در این باره گفت:« قسمت باشد قرارداد ریکاردو ساپینتو را تمدید خواهیم کرد. باشگاه به او بدهکار است و می تواند قرارداد خود را فسخ کند، اما ایستاده و بحث مالی نکرده است. تمام تلاشمان این است که چنین مربی با تعصبی را حفظ کنیم و جزو اولویتمان برای تمدید قرارداد برای فصل بعد است.»

قرارداد ریکاردو ساپینتو با استقلال دو ساله است اما سال دو مشروط و منوط به توافق مالی دو طرف است و به نوعی می شود گفت این قرارداد یک ساله است. بعد ازحضور علی فتح الله زاده در باشگاه استقلال تماشاگران به دفعات از این مدیر خواستند که قرارداد ریکاردو ساپینتو را تمدید کند اما ارتباط خوب بین این مدیر عامل و این سرمربی هیچ گاه برقرار نشد و هیچ گاه بحث تمدید قرارداد به میان نیامد.

نکته ای که موجب محبوبت ریکاردو ساپینتو نزد هواداران استقلال شده این است که با وجود عدم دریافت مطالبات خود و دادن اخطار به باشگاه به جای ترک اردوی تیم و شکایت به فیفا در اردوی تیم آبی باقی ماند تا آخر مسیر قهرمانی تیم در لیگ برتر و جام حذفی را دنبال کند. هم اکنون تیم استقلال در هر دو جام شانس قهرمانی دارد. این در حالی است که در ابتدای فصل هم مربی پرتغالی قهرمانی سوپر جام را برای تماشاگران استقلال به ارمغان آورده بود.