بن می، مدافع برنت فورد، اذعان کرد که ارلینگ هالند مدافعان را نیشگون می‌گیرد، اما به گفته مارتین کی ون این اتفاق جدیدی در فوتبال نیست.

مارتین کی ون: نیشگون گرفتن هالند چیز جدیدی نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته بن می، مدافع برنتفورد، طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که در دیدار با منچسترسیتی و طی برخورد با ارلینگ هالند، مهاجم حریف او را نیشگون گرفته است.

با این حال، مارتین کیون، نویسنده نشریه دیلی میل، مدعی است که این اتفاق جدیدی در لیگ برتر نیست و در زمان فوتبال او نیز این اتفاقات رخ داده است.

کیون در ستون خود در نشریه میل نوشت: "انواع مختلفی از مدافعان در فوتبال وجود دارند. من از آن دسته مدافعان بودم که با بازیکنان حریف تماس داشتم. می‌خواستم از همان ابتدا روی حریف تاثیر بگذارم و به همین دلیل سرعت آنها را معمولا با یک تکل کم می‌کردم تا اقتدارم را در زمین نشان دهم. در واقع می‌خواستم وارد ذهن حریف شوم و رفتارش را محک بزنم و سپس تمرکزش را به هم بزنم. گاهی اوقات این با نیشگون گرفتن همراه بود. در ابتدا خودم در یک بازی اروپایی با آرسنال با این موضوع مواجه شدم و تصمیم گرفتم در انگلیس نیز این کار را انجام دهم. ابتدا تصمیم گرفتم با جیانلوکا ویالی این کار را انجام دهم، ولی او بسیار حرفه‌ای و متمرکز بود و هیچ واکنش نشان نداد."

او معتقد است از این مسئله در جریان دیدار آرسنال و رم در لیگ قهرمانان اروپا سال 2003 استفاده کرده است: "مهاجمان حریف بارها در دام من گیر افتادند و گاهی با عصبانیت می‌گفتند: «چطور جرات می‌کنی به من دست بزنی؟» این حرکت مانند پارچه‌ای قرمز مقابل گاو نر بود. همان موقع فهمیدم از این می‌توانم روی مهاجمان استفاده کنم. برای مثال در بازی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2003 مقابل آ.اس رم این تماس فیزیکی را بارها با فرانچسکو توتی داشتم. او در نهایت نتوانست خود را کنترل کند و با آرنج به صورت من ضربه زد و پس از 22 دقیقه از شروع بازی اخراج شد."

 

کیون در ادامه صحبت‌هایش در خصوص اینکه مهاجم منچسترسیتی با مدافعان تماس فیزیکی برقرار می‌کند گفت: "اکنون ارلینگ هالند نه تنها با گلزنی‌های متعدد، بلکه با قدرت بدنی بالای خود، موجب ترس مدافعان لیگ برتری شده است. قبلا مدافعان سعی می‌کردند خود را قلدر نشان دهند، اما این کاری است که هالند مقابل آنها انجام می‌دهد. اینکه بن می می‌گوید هالند نیشگون می‌گیرد تعجبی ندارد. شاید مردم این را به چشم یک هنر سیاه بدانند اما هالند از این مسئله برای برتری به حریف استفاده می‌کند. در پیروزی 3-1 منچسترسیتی مقابل آرسنال، هالند در برخورد با ویلیام سالیبا در هوا بسیار هوشمندانه عمل کرد و چند ثانیه پس از آن برخورد، کوین دی‌بروینه گلزنی کرد. اگر مقابل هالند بازی می‌کنید، باید قدرت بدنی بالایی داشته باشید، چرا که نبرد سختی در پیش خواهید داشت. او 6 فوت و 5 اینچ قد دارد و مثل باد می‌دود و در هوا اوج می‌گیرد و می‌توانید ببینید این موضوع چه مزیت‌هایی برای او در لیگ برتر به ارمغان آورده است."