جیمی رد نپ، بازیکن سابق لیورپول، معتقد است که مارتین اودگارد لقب بهترین هافبک لیگ برتر انگلیس را از آن خود کرده است.

اودگارد بهترین هافبک لیگ برتر است، نه  دی برو ی نه!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، اودگارد به ستاره بی چون و چرای آرسنال در فصل جاری تبدیل شده و نقش مهمی را در صدرنشینی این تیم در لیگ برتر انگلیس ایفا کرده است.

درخشش او در میانه زمین باعث شده که بسیاری از فوتبال‌دوستان و کارشناسان از پختگی و استعداد و مهارتش در مدیریت بازی، خلق موقعیت و حتی گلزنی تمجید کنند و ردنپ هم یکی از کسانی است که علاقه خاصی به سبک بازی او دارد. 

این بازیکن سابق لیورپول در این باره به اسکای اسپورت گفت:« در حال حاضر اودگارد شماره یک و بهترین است. هیچ کسی بهتر از او در لیگ برتر نیست. ما معمولا می‌گفتیم کوین دی بروینه بهترین هافبک است و این موضوع نه تنها در لیگ برتر، بلکه در دنیا هم صادق بود. اما دیگر شرایط مثل قبل نیست. او دیگر به اندازه قبل بازی نمی‌‎کند. 

اما اودگارد کارهایی انجام می‌دهد که تمامی بازیکنان بزرگ قادر به انجامش هستند. اکثر بازیکنان امروزی وقتی به توپ می‌رسند عجله دارند اما او اینطور نیست. آرامشی که دارد و توانایی گلزنی‌اش با پای چپ که چهار یا پنج گل با آن زده عالی است. او واقعا کاپیتان و رهبر تیمش در درون زمین است.

کار بسیار مهم دیگری که او انجام می‌دهد این است که وقتی توپ را در اختیار ندارد، به سمت بازیکن حریف می‌رود و مشغول پرس می‌شود. او اولین نفر است، اولین نقطه شروع دفاع است، پیش می‌رود و پرس می‌کند و ناگهان توپ را می‎‌گیرد و این کار را بسیار خوب انجام می‌دهد.»