گفته می‌شود علی لاریجانی پیشنهاد حضور آذری جهرمی در انتخابات را داده است و باز هم می‌گویند که لاریجانی مشغول بستن لیست انتخاباتی‌اش است.

آذری جهرمی با لاریجانی می‌آید؟/ لیست مستقلین در حال بسته‌‌شدن است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: گرچه علی لاریجانی حضورش در انتخابات را تکذیب کرده است اما به گفته بسیاری از کارشناسان این تکذیب‌ها را زیاد نباید جدی گرفت زیرا او به نوعی نمی‌خواهد با اعلام حضور زودهنگامش در معرض نقد منتقدانش قرار بگیرد. حتی شنیده‌ها حاکی از آن است که لاریجانی مشغول جمع‌کردن لیستی انتخاباتی است و در آن لیست یکی از نیروهای مهمش آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت حسن روحانی، است و برخی رسانه‌ها هم خبر از پیشنهاد لاریجانی به آذری جهرمی برای حضور در لیست انتخاباتی‌اش را داده‌اند.

اگر این خبر درست باشد می‌توان چنین برداشت که تیم لاریجانی-روحانی به نوعی با کمک پشت پرده افرادی مانند ظریف و صالحی مشغول آماده‌کردن خود هستند تا حضوری همه‌جانبه در انتخابات داشته باشند. شاید آنها می‌خواهند در انتخابات پیش رو قدری راه خود را از اصلاح‌طلبان جدا کنند تا دو ظرفیت فعال در انتخابات داشته باشند و اگر احیانا در مواجهه با رقیب یعنی اصولگرایان احساس باخت کردند، با یکدیگر متحد شوند و ائتلافی دیگر را رقم بزنند.

در این بین مستقلین و اصلاح‌طلبان تصور می‌کنند آذری جهرمی به عنوان چهره‌ای جوان که تجربه وزارت ارتباطات را هم در کارنامه‌اش دارد و در عین حال در فضای مجازی هم حضوری گسترده دارد، برایشان رأی‌آور است؛ هرچند بعد از مطرح‌شدن این خبرها خود او گفت که «تکلیفی بر خودم برای شرکت در انتخابات مجلس حس نکرده و نمی‌کنم». البته بسیار بعید است که اگر بزرگان او مانند روحانی، لاریجانی و ظریف تکلیف کنند که در انتخابات حاضر شود، باز هم نخواهد که در انتخابات نامزد شود.