دونالد ترامپ در اظهاراتی جنجالی در رابطه با ترور شهید سلیمانی گفت: برای اولین بار است که این داستان را تعریف می‌کنم؛ وقتی که ما برنامه حمله را به مدت یک ماه تهیه دیده بودیم؛ شب قبل از عملیات نتانیاهو زنگ زد و گفت: ما در این حمله شرکت نمی‌کنیم، علتش را هم به من نگفت، من اصلا خوشم نیامد.

اظهارات جنجالی ترامپ در خصوص ترور شهید سلیمانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دونالد ترامپ در اظهاراتی جنجالی در رابطه با ترور شهید سلیمانی گفت: برای اولین بار است که این داستان را تعریف می‌کنم؛ وقتی که ما برنامه حمله را به مدت یک ماه تهیه دیده بودیم؛ شب قبل از عملیات نتانیاهو زنگ زد و گفت: ما در این حمله شرکت نمی‌کنیم، علتش را هم به من نگفت، من اصلا خوشم نیامد.

 در اظهارات جنجالی ترامپ به ساحت شهید سلیمانی جسارت شده است با عرض پوزش از خوانندگان عزیز اما به لحاظ اهمیت موضوع ترجمه عبارات ترامپ را بدون تغییر روایت می‌کنیم.

 مهمترین بخش های اظهارات ترامپ

تا حالا این حرف‌ها رو نگفتم  

*"ما در کنار اسرائیل 100 درصد می‌ایستیم و نمیذاریم که اونها شکست بخورن. ولی این رو هم فراموش نمیکنم، من یک تجربه بدی از کار کردن با اسرائیلی‌ها دارم. وقتی ما سلیمانی رو کشتیم، یک گروه از اسرائیل هم روی اون کار میکردن و ما میدونستیم که اون کجاها هست و چجوری کجاها میره و عملاً یک ماه روی اون برنامه کار کردیم ... فکر نکنم این رو قبلاً گفته بودم، حالا شاید بگن اینها اسناد و مدارک محرمانه هستن، شاید باشه ولی من خیلی اینجوری فکر نمیکنم ... سلیمانی آدم باهوشی بود ولی خیلی آدم بدی بود، اون برای مدت طولانی رهبر ارتش‌شون بود.

روایت ترامپ از اظهارات عمران خان در خصوص شهید سلیمانی

"یادم میاد نخست وزیر پاکستان بهم گفت این (ترور سلیمانی) بزرگ‌ترین حادثه در تاریخ خاورمیانه بود، اون خیلی حادثه بزرگی بود، عمران خان (نخست وزیر سابق پاکستان) خیلی مرد خوبی بود، از کار کنار کشید و رفت خونه ... خیلی بازیکن بزرگی در کریکت بود ... اون به من گفت که وقتی شنیدم سلیمانی کشته شد، بزرگترین حادثه‌ای که تا حالا دیده بودم و در اون کار مشارکت داشتم."

 اسرائیل فقط تا شب قبل از حادثه با آمریکا همکاری کرد

"اسرائیل میخواست درباره (ترور سلیمانی) با ما کار کنه. برنامه ریزی مفصلی شد و درباره این موضوع چند ماه کار شد و وقتی ما همه چیز رو مناسب دیدیم، شب قبل از رخ دادن این حادثه بود، به من زنگ زدن و گفتن که اسرائیل در این حمله هیچ مشارکتی نمیکنه، کسی قبلاً این داستان رو تعریف نکرده ولی من دوست دارم اینجا برای شماها بگم چون شماها خیلی وفادار و خیلی زیبا هستید، بعدش گفتم این حرف چه معنی میده، ما داشتیم با هم کار میکردیم، چرا آخه؟ اونها هم دلیلش رو به ما نگفتن! این روز قبلش بود! من گفتم اصلا این کار رو دوست نداشتم، این کار خوبی نبود، منم به یکی از ژنرال‌ها نگاه کردم که خیلی جنگجوی فوق‌العاده‌ای هست ... اون آدمی نیستش که داخل تلویزیون ببینیدش ... اون میخواد بجنگه و میدون جنگ رو ببریم ... من بهش گفتم ژنرال میگی چیکار کنیم؟ (ترامپ ادای ژنرال را در می‌آورد) آقا هر کاری شما دوست داشته باشین، می‌کنیم و اگه شما دوست داری ما خودمون کارشو تموم می‌کنیم! ... منم گفتم برید کار رو تموم کنید!"

ناامیدی فراموش ناشدنی ترامپ از نتانیاهو 

"من گفتم کارشو تموم کنید، به خاطر کارهایی که این مرد با سربازان ما کرده بود، به خاطر کارهایی که با تعدادی زیادی از افراد ... از جمله مردم خودش کرده بود ... ما همه قضایای بعدش رو هم دنبال کردیم ... ولی هیچ وقت فراموش نمی‌کنم که بنیامین نتانیاهو ما رو ناامید کرد و این خیلی چیز بدی بود ... من بعضی وقتا که نیروهای اطلاعاتی رو می‌بینم، وقتی با نیروهای اطلاعاتی حرف میزنی و درباره اشتباهی که هفته گذشته (در اسرائیل) رخ داده، صحبت می‌کنی، اونها باید از سردرگمی خارج بشن، چون اونها دارن با یک نیروی نظامی خیلی بزرگ میجنگن، اونها به صورت بالقوه دارن با ایران میجنگن وقتی آدم‌هایی دارن که حرف‌های غلط میزنن، همه این حرف‌های غلط توسط اونها (دشمنان اسرائیل) هضم میشه، چون اونها (دشمنان اسرائیل) خیلی شرور ولی خیلی باهوش هستن."