فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته حمایت‌های ایران از فلسطینی‌ها تا اینجا سیاسی بوده و اگر رفتار وحشیانه اسراییل ادامه داشته باشد، قطعاً قضیه فرق خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی: با عملیات پیچید حماس، مشت اسراییل باز شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته حمایت‌های ایران از فلسطینی‌ها تا اینجا سیاسی بوده و اگر رفتار وحشیانه اسراییل ادامه داشته باشد، قطعاً قضیه فرق خواهد کرد.

فداحسین مالکی نماینده زاهدان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به موضوع جنگ اسرائیل و فلسطین با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

*‌ در صحن علنی مجلس، خطاب به سازمان ملل این‌گونه اعلام کردم که اگر اسراییل بی‌رحمانه و وحشیانه زن و بچه بی‌گناه مردم را در غزه موشک باران کند، دنیا شک نکند که یک جبهه جدید از کشور‌های اسلامی و تشکل‌های مردمی از تمام دنیا در مقابلش تشکیل خواهد شد.

*‌ ‌اسراییل بار‌ها اعلام کرده است که می‌خواهد غزه را از سکنه خالی کند و قطعاً این اظهارات برای کشور‌های اسلامی سنگین است و نمی‌توانند نسبت به این خوی وحشی رژیم صهیونیستی، بی‌تفاوت باشند. 

*‌ ‌با توجه به واکنش‌هایی که اخیراً از بعضی کشور‌ها علیه اسراییل صورت گرفته، طبیعی است که پیش‌بینی این باشد که اگر جنگ ادامه پیدا کند، هم جبهه‌ای علیه اسراییلی‌ها تشکیل شود و هم جنگ به سمت فرسایشی‌شدن برود.

*‌ ‌برای اینکه چه زمانی یک جبهه که برآمده از بعضی کشور‌ها علیه اسراییل باشد، نمی‌توان زمان تعیین کرد، چون هر زمان ممکن است اتفاقی بیفتد. این عمل براساس عملکرد اسراییل مشخص می‌شود. مثلاً قطر تهدید کرده که اگر اسراییل به جنگ ادامه بدهد، گاز را به روی اروپا می‌بندد. عربستان هم تهدید‌هایی کرده است. حتی مصر فراتر رفته و تهدیدی عملیاتی داشته است. از این‌رو یقین داشته باشید که ایران هم ساکت نمی‌نشیند. حمایت‌های ایران از فلسطینی‌ها تا اینجا سیاسی بوده و اگر رفتار وحشیانه اسراییل ادامه داشته باشد، قطعاً قضیه فرق خواهد کرد.

*‌ ‌با عملیات پیچیده‌ای که حماس علیه اسراییل انجام داد، مشت اسراییل باز شد و دنیا فهمید چیزی که اسراییل برای دنیا قدرت‌نمایی می‎کرد، وجود ندارد. این نفوذ به حدی در دل اسراییل بود که تمام کابینه آن‌ها را از هم فروریخت. الان کابینه نتانیاهو با یک حمله در لبه پرتگاه قرار دارد. 

*‌ ‌اگر اسراییل فردا بخواهد با همین جسارت‌ها به اماکن مقدس مسلمان‌ها توهین کند و به غزه، سوریه و لبنان تعرض وحشیانه داشته باشد، طبیعی است که کشور‌های اسلامی سکوت نمی‌کنند و ممکن است هر آن، جغرافیا تغییر پیدا کند. 

*‌ ‌اسراییلی‌ها همیشه حملات‌شان را داشته‌اند، ولی الان تمام دنیا فهمید که ادعا‌هایی که اسراییل می‌کرد، توخالی بود. حماس یک کشور نیست، بلکه یک گروه و یک سازمان است، ولی با حمله‌ای که دو هفته پیش کرد، همه چیز اسراییل را بهم ریخت. 

*‌ ‌اگر اسراییل به جسارت‌هایش ادامه دهد و در ادامه با یک جریان جهان اسلام مواجه شود، هر اتفاقی ممکن است روی دهد. نقشه اسراییلی‌ها در سال ۱۹۷۳ با اجماع کشور‌های عربی، شکست سنگینی خورد. الان هم با به وجود آمدن اجماع کشور‌های اسلامی معلوم نیست چه اتفاقی برای اسراییل بیفتد