رهبر جنبش اسلامی نیجریه گفت: عملیات «طوفان الاقصی» آغازی بر شکست و عقب‌نشینی لشکر پوشالی رژیم صهیونیستی است، ارتشی که پیشتر اسطوره‌ای از شکست‌ناپدیری برای همگان تلقی می‌شد.

موضع شیخ زکزاکی در قبال طوفان الاقصی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شیخ «ابراهیم یعقوب زکزاکی» در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز مشهد افزود: مردم فلسطین طی حدود ۷۰ سال گذشته تحت ظلم و ستم و قتل عام جمعی مداوم صهیونیستها قرار داشته اند و مسلمانان جهان طی سالهای اخیر به صورت مداوم شاهد بی حرمتی صهیونیستها به مسجد الاقصی بوده اند.

وی با اشاره به جنایات اسراییل و حمله به بیمارستان «المعمدانی» بیان کرد: همانطور که در نیجریه طی سه روز هزار نفر از مسلمانان را به شهادت رساندند، قتل عام مسلمان در غزه در بمباران اسرائیل نیز برای ما تعجب و تازگی ندارد.

رهبر شیعیان نیجریه اظهار داشت: آنچه از شنبه هفته گذشته در عملیات موسوم به "طوفان الاقصی" اتفاق افتاد، پاسخی به جنایات اسرائیل طی ۷۰ سال گذشته بود.

وی ادامه داد: در این عملیات مجاهدین فلسطینی به اهداف نظامی صهیونیستی حمله کردند و شهروندان و اماکن شهری را هدف قرار ندادند.

زکزاکی گفت: این عملیات یکی از دلایلی است که نشان داد مراکز اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل چقدر سست و بی بنیان است، آنها حتی هیچ اطلاعاتی نسبت به شروع طوفان الاقصی نداشتند و نتوانستند از آن جلوگیری کنند.

رهبر جنبش اسلامی نیجریه بیان داشت: رژیم صهیونیستی در برابر عملیات رزمندگان فلسطینی، کودکان، زنان و افراد بی‌دفاع را با بمباران هوایی هدف قرار داد که این نشانگر ناتوانی و بزدلی این رژیم است.

زکزاکی همچنین به گسترش اسلام و فرهنگ اهل بیت (ع) در نیجریه اشاره کرد و گفت: ما با بهره گیری از تعالیم اهل بیت(ع) به ترویج اسلام در نیجریه پرداختیم که موجب گسترش سریع جنبش اسلامی در کشورمان شد، گسترشی که موجب تعجب مراکز تحقیقاتی گردید.

"شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی" رهبر شیعیان نیجریه همسر و یکی از فرزندانشان در دسامبر ۲۰۱۵ در جریان حمله ارتش و نیروهای پلیس نیجریه به مراسم اربعین حسینی در منزل وی و حسینیه شهر "زاریا" در استان "کادونا" نیجریه بازداشت شدند.

در این حمله حدود ۲ هزار نفر از شیعیان نیجریه که سه نفر از آنها فرزندان "شیخ زکزاکی" بودند به شهادت رسیدند. سه تن دیگر از فرزندان رهبر جنبش اسلامی نیجریه نیز یک سال قبل از آن حمله در مراسم روز جهانی قدس در سال ۲۰۱۴ به ضرب گلوله نیروی پلیس این کشور به شهادت رسیده بودند. در نهایت این روحانی شیعه و همسرش در ۲۸ ژوییه ۲۰۲۱ توسط دادگاه عالی ایالت "کادونا" از تمام اتهامات وارده تبرئه و آزاد شدند.

شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه صبح روز چهارشنبه هفته گذشته ۱۹ مهر ماه به همراه همسرش وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تهران شد.

وی و همسرش روز شنبه به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی رفتند که رهبر انقلاب در این دیدار شیخ زکزاکی و همسرش را مظهر مجاهد حقیقی فی سبیل الله خواندند.

شیخ زکزاکی ۲۳ مهرماه وارد مشهد شد و در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مورد استقبال استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسوولان این استان و مردم قرار گرفت.