تقابل غیرمستقیم ایران و رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر اوج گرفته است. از سوی دیگر گزارش نادرست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران موجب شد تا ایران برخی از دوربین‌های نظارتی را خاموش کند تا غرب روند خود را اصلاح کند. نمایندگان مجلس درباره این موضوعات و برخی مسائل دیگر توئیت‌هایی را منتشر کردند.

چشم در مقابل چشم |‌ دوران عقب‌نشینی ما گذشت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

احمد نادری، نماینده مردم تهران و نائب رئیس کمیسیون آموزش در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «چشم در مقابل چشم... رئیس بخش موساد در شمال عراق و رئیس جوخه ترورهای سازمان موساد در اربیل عراق به تیر غیب پهپادهای مقاومت گرفتار شد. خشم مقاومت از رژیم کودک کش صهیونیستی، ریشه در نفرت تاریخی همه مسلمانان دارد، اگرچه برخی از حکام خودفروخته با این‌غده سرطانی همکاری کنند.»

مالک شریعتی، نماینده تهران و عضو کمیسیون انرژی هم با بازنشر توئیت سعید حجاریان، تئوریسین اصلاح‌طلب درباره هزینه‌زا بودن پروژه هسته‌ای و دستاوردهای نزدیک به صفر آن نوشت: «با وجود ۱۶سال خودتحریمی دولت‌های خاتمی و روحانی، دستاوردهای فناوری بومی هسته‌ای ایران نظیر چرخه تولید سوخت و ماشین، تولید رادیو دارو و محصولات شیمیایی آب سنگین و... بسیار است. اما به فرض که چاه هسته‌ای برای مردم آب نیاورده، برای جریان مدعی اصلاحات و اعتدال نان و زبان فراوان داشته!»

زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با انتشار دو توئیت درباره همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی در توئیتر خود نوشت: «علیرغم حسن نیت و همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی، شورای حکام قطعنامه علیه ایران صادر کرد. ایران هم  بخش عمده دوربین‌ها را قطع کرد و غنی سازی را افزایش داد. این اقدام مقتدرانه ایران هزینه را برای اینگونه تصمیمات سیاسی ومغرضانه آژانس تحت تاثیر صهیونیسم بین الملل را زیاد خواهد کرد. کمیسیون امنیت مجلس تجدید نظر در مذاکرات هسته‌ای را ضروری می‌داند.»

هادی بیگی‌نژاد، نماینده مردم ملایر در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی هم درباره اقدام ایران در برابر جبهه صهیونیسم اینطور نوشت: «غربی‌ها و صهیونیست‌ها آژانس انرژی اتمی را تشکیل داده‌اند تا زورگویی‌شان را در نظم ناعادلانه‌ای که ایجاد کرده‌اند، قانونی جلوه دهند! بدبخت آن ملتی که در مقابل قلدری این‌ها تواضع کند.»

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم نیز در توئیت خود با انتشار هشتگ «میدان در خدمت دیپلماسی» به رفع توقیف کشتی ایرانی که از سوی یونان توقیف شده بود اشاره کرد و نوشت: «۲۶فروردین نفتکش ایرانی در آب‌های یونان توقیف شد. دیپلماسی: ۶خرداد کاردار سفارت یونان در تهران احضار و درخواست برای خودداری از راهزنی دریایی. میدان: ۸خرداد دو نفتکش یونانی توسط نیروی دریایی سپاه توقیف شد. ۱۹خرداد نفتکش ایرانی توسط دادگاه یونان رفع توقیف شد.»

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی هم با اشاره به ترور برخی سران موساد در اربیل عراق و انتشار هشتگ شهید صیاد خدایی، اینطور توئیت کرد: «موشک‌ها، مین‌های سرگردان و تیر غیب در جنگ تحمیلی صدام و استکبار علیه ایران تجربه شده بود و امروز در پاسخ ترورهای هدفمند و ترور یک پراید سوار بدون محافظ در کوچه خلوت، پهبادهای سرگردان به خودروی ایلاک رون، فرمانده یگان ترور موساد و اسکورت مسلحش اصابت می‌کند.» این نماینده مجلس در دومین توئیت خود نیز به رفتار آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اشاره کرد و با به کاربردن هشتگ ایران مقتدر در توئیتر خود نوشت: در پاسخ به قطعنامه مغرضانه شورای حکام، فرآیند گازدهی به برخی از سانتریفیوژهای پیشرفته (ازجمله IR۲ و  IR۶) آغاز و سرعت تولید انواع ماشین‌ها، سانتریفیوژها و قطعات موردنیاز در صنعت هسته‌ای کشور افزایش یافت. دوران زورگویی شما و عقب نشینی ما گذشت.»

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در سومین توئیت خود به ماجرای سرقت از صندوق امانات بانک ملی پرداخت و در توئیتر خود نوشت: «سارقان همیشه در کمین فرصت‌اند، اما پلیس مقتدر در کمتر از یک هفته سارقین صندوق امانات بانک ملی در داخل و خارج کشور را دستگیر کرد و بخش قابل توجهی از اموال مسروقه کشف شد. خدا قوت.»

سید مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه باید سختی‌های یک دهه گذشته را تحمل کنیم، در حساب توئیتری خود نوشت: «امروز ما ناگزیریم همزمان با فسادستیزی قاطع، هزینه‌های ۱۰ سال فرصت سوزی گذشته را بپذیریم و سختی‌های آن را تحمل کنیم و الا تحول و اصلاحی رخ نخواهد داد.»

بهروز محبّی نجم آبادی، ‌‌‌‌نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن ‌و ششتمد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه هم به محکومیت یک تبعه انگلیس در عراق و بازتاب خبری آن اشاره کرد و در توئیتر خود  نوشت: «امپراطوری رسانه‌ای بدویّت مدرن در انعکاس اخبار جهت‌دار، بیشترین احترام را برای همسنگران خود قائل است. ادبیات رسانه‌های معلوم الحال بسیار حساب شده و با رذالت تنظیم می‌شود. بی‌بی‌سی فارسی دزدی انگلیسی‌ها را برداشتن تعبیر می‌کند.» | منبع: همشهری آنلاین