محمدکاظم انبارلویی گفت: وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی باید یک‌بار برای همیشه آب پاکی را روی دست آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بریزند

آژانس جاسوس آمریکا، اروپایی‌ها و صهیونیست‌هاست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: تحرکات ضد ایرانی غربی‌ها اینبار در شورای حکام به اوج خود رسیده است و شاهدیم که تروئیکای اروپایی و آمریکا البته با صحنه‌گردانی پشت پرده صهیونیست‌ها تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حکام به تصویب برسد.

محمدکاظم انبارلویی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «بعد از امضای برجام ما به همه تعهداتمان عمل کردیم و آمریکا و اروپا به هیچ یک از تعهداتشان عمل نکردند و ما در موضع طلبکار و آنها در موضع بدهکار قرار گرفتند؛ در چنین شرایطی جامعه جهانی در مواجهه با آنها می‌پرسید که چرا و با استناد به چه دلایلی از اجرای تعهداتتان سر باز می‌زنید؟ غربی‌ها در این وضعیت به جای بازگشت بی‌قیدوشرط به تعهداتشان آمدند و ادعاهایی را مطرح کردند تا جای طلبکار و بدهکار نزد افکار عمومی عوض شود و امروز می‌بینیم که با ادعاهای واهی سعی می‌کنند ایران را بدهکار جلوه دهند».

او ادامه داد: «آژانس یک بنگاه سیاسی و در اختیار آمریکا و صهیونیست‌هاست و رویکردش به هیچ‌وجه تخصصی نیست. آقای گروسی هم گماشته آمریکایی‌ها و صهیونیست‌هاست. اخیرا هم که دیدیم به سرزمین‌های اشغالی سفر و کیفرخواست علیه ایران را از نخست‌وزیر اسرائیل دریافت کرد. سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرزمین‌های اشغالی خیلی عجیب است زیرا رژیم صهیونیستی علاوه بر آنکه ببیش از 200 کلاهک هسته‌ای دارد، اصلا عضو آژانس نیست و هیچ تعهدی به این مجموعه ندارد اما می‌بینیم مدیرکل آژانس برای کسب تکلیف پیش صهیونیست‌ها می‌رود. 15سال پیش ادعاهایی که امروز در شورای حکام بررسی می‌شود، بررسی شده و همان زمان آژانس نظرش را داده است و طرح دوباره این موضوعات به سخره‌گرفتن مذاکرات است».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی باید یک‌بار برای همیشه آب پاکی را روی دست آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بریزند و بگویند که اگر بنا نیست تعهداتتان را اجرا کنید، ایران به هرگونه همکاری با آژانس پایان می‌دهد و آژانس باید تمام دوربین‌هایش را جمع کند. همین آژانس برای آمریکا، اروپایی‌ها و صهیونیست‌ها جاسوسی می‌کنند و این گمانه‌زنی وجود دارد که همین عوامل آژانس اطلاعات دانشمندان هسته‌ای ما را به موساد داده‌اند و زمینه ترور آنها را فراهم کرده‌اند».

انبارلویی در پایان گفت: «ما به دلیل منع شرعی هیچگاه به سمت ساخت بمب هسته‌ای نخواهیم رفت و این هم به دلیل واهمه از آمریکا و انگلیس نیست اما آنها باید یک پرسش مهم را پاسخ دهند؛ آنکه چه‌طور خودشان که دارای بمب هسته‌ای هستند، در مقام نهی‌ ایستاده‌اند؟ به هر روی توصیه من به دستگاه دیپلماسی کشورمان این است که در برابر زیاده‌گویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های غربی‌ها تمام‌قد بایستد و موضعی قاطع در مقابل اقدامات اخیر آنها در شورای حکام بگیرد».