محمدکاظم انبارلویی گفت: اگر آمریکایی‌ها هنوز بر سیاست‌های خصمانه خود اصرار می‌کنند باید عطای مذاکرات را به لقایش بخشید.

مذاکره مستقیم، فریب تازه آمریکایی‌هاست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: مذاکره مستقیم با آمریکا همچنان واکنش‌های زیادی به دنبال دارد؛ برخی با آن موافق و برخی نیز مخالف آن هستند.

محمدکاظم انبارلویی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها ما را سر کار گذاشته‌اند. آنها مدام سعی می‌کنند طرفین درگیر شکل مذاکرات باشد و نمی‌خواهند به محتوای مذاکرات ورود کنند حقوق ملت ایران در پی خروج آمریکا از برجام و بدعهدی اروپایی‌ها نقض شد و خسارت‌های بسیاری به کشور ایران وارد شد اما آنها نمی‌خواهند حتی این مسائل اساسی را مطرح کنند و در تمام این مدت هم به جای آنکه به خودشان بیایند، تحریم‌ها، فشارها و حتی ترور‌ها در دستور کارشان قرار دادند».

او ادامه داد: «غربی‌ها هیچ حرفی از تعهداتشان نمی‌زنند و انگار نه انگار که مرتکب چه اعمال نادرستی شده‌اند و مدام می‌گویند مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکا بشود یا نشود. آنها باید به‌صورت یک‌جا تمام تحریم‌ها را بردارند؛ هر تحریمی اعم از هسته‌ای، حقوق‌بشری یا پیشرفت‌های نظامی».

این فعال سیاسی درباره طرح مذاکره ایران و آمریکا بیان کرد: «آمریکایی‌ها با طرح موضوع مذاکره مستقیم با ایران می‌خواهند ما را فریب بدهند؛ وگرنه آمریکا و سه کشور شرور اروپایی هیچ‌وقت در پی احقاق حقوق به حق ملت ایران نبوده و نیستند. موضع ما مشخص است؛ مجلس هم مصوبات لازم را درباره نوع مواجهه با کشورهای غربی‌ تصویب کرده است و نباید از مواضع روشن‌مان کوتاه بیاییم. یک نشانه مشاهده نمی‌کنیم که آمریکایی‌ها تأدیب شده باشند و حتی در همین حین مذاکرات هم به تحریم‌ها افزودند. یک مشت احمق در کاخ سفید و پایتخت‌های سه کشور اروپایی نشسته‌اند و می‌خواهند بازهم ما را فریب دهند؛ همان‌طور که در هشت‌سال دولت روحانی توانستند دولتمردان وقت را فریب دهند و به همین دلیل بازهم از مذاکره مستقیم با ایران سخن می‌گویند».

او همچنین تصریح کرد: «سرمقاله دیروز آقای شریعتمداری در روزنامه کیهان مهم است و باید خوانده شود. او نقد مشفقانه‌ای به دولتی‌ها داشت. واقعیت هم همین است که وزیر خارجه نباید اینگونه مواضع را اتخاذ کند یا آقای شمخانی باید در موضع‌گیری‌هایش دقت داشته باشد و نباید بصیرت مردم را نادیده بگیرند. اگر آمریکایی‌ها هنوز بر سیاست‌های خصمانه خود اصرار می‌کنند باید عطای مذاکرات را به لقایش بخشید».

انبارلویی در پایان گفت: «یک عده آرزو می‌کنند که مذاکرات به نتیجه برسد اما واقعیات موجود چیز دیگری را نشان می‌دهد. آمریکا کشور پلیدی است، دولتمردانش در هر دوره‌ای جنایتکار بوده‌اند. انگلیس هم سابقه خصومتش با ملت ایران روشن است. واقعا نباید انتظار داشت که گرگ‌هایی که با خون ملت‌ها سیر می‌شوند اکنون در مذاکرات منطقی رفتار کنند و منافع ملت ایران را در نظر داشته باشند. آنها به خون‌خواری و درندگی عادت کرده‌اند و عجیب است که برخی تصور می‌کنند در مذاکره با دولتی متجاوز، مستکبر و ددمنش می‌شود به نتیجه‌ای اصولی دست یافت».