حسین انواری گفت: ارتباط ایران با کشورهایی مانند روسیه و چین باعث شد که غربی‌ها متوجه شوند نگاه ایران به غرب نیست و می‌تواند با کشورهای مختلفی ارتباط داشته باشد.

غربی‌ها هم فهمیده‌اند که تحریم‌ها نمی‌تواند ایران را شکست دهد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاس مثلث‌آنلاین: ایران از یک‌سو دست رد به طرح توافق موقت زد تا نشان دهد به کمتر از توافقی جامع و نهایی رضایت نمی‌دهد و از سوی دیگر با گسترش ارتباطات خود با روسیه و چین به غربی‌ها فهماند که می‌تواند بدون غرب‌ هم ارتباطات گسترده‌ای در ابعاد بین‌المللی داشته باشد.

حسین انواری، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره طرح توافق موقت به «مثلث‌آنلاین» گفت: «اینکه طرف مقابل مدام قضایا را می‌پیچاند مسئله جدید و عجیبی نیست. اگر به کلام مقام معظم رهبری هم دقت کنیم ایشان همواره فرموده‌اند که نباید به غربی‌ها اعتماد کرد. خواسته ما روشن است اینکه باید همه طرفین به تعهداتشان برگردند و این ما نبودیم که از تعهداتمان خارج شدیم».

او ادامه داد: «ما می‌خواهیم زندگی‌مان را داشته باشیم و پیشرفت علمی و اقتصادی داشته باشیم اما این غربی‌ها با محوریت آمریکا هستند که می‌خواهند مانع شوند هرچند ما اجازه نمی‌دهیم. حالا در این شرایط یک موضوع کاملا روشن در بین است؛ اینکه آمریکا از برجام خارج شده و اروپایی‌ها به تعهداتشان عمل نکرده‌اند. این موضوع روشن است و دیگر چه توافق موقتی باید در کار باشد و بهترین موضع هم همین بود که دولت گرفت اینکه ایران به هیچ‌وجه زیربار توافق موقت نمی‌رود».

این فعال سیاسی بیان کرد: «به نظرم می‌آید که با شیوه‌ای که ایران وارد مذاکرات شده، نتایج خوبی به دست خواهد آمد. غربی‌ها هم فهمیده‌اند که تحریم‌ها نمی‌تواند ایران را شکست دهد. البته فشارهایی بر ایران وارد شد و ما دچار تنگنا شدیم اما در عین حال غربی‌ها هم به موفقیت نرسیدند».

انواری در پایان درباره ارتباط ایران با کشورهای شرقی گفت: «ارتباط ایران با کشورهایی مانند روسیه و چین باعث شد که غربی‌ها متوجه شوند نگاه ایران به غرب نیست و می‌تواند با کشورهای مختلفی ارتباط داشته باشد. البته روسیه و چین هم دنبال منافع اقتصادی خود هستند اما خب ایرادی ندارد ما هم نفع خود را می‌بریم و اصل دیپلماسی یعنی همین».