ایرنا- معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که تعداد حملات به نیروهای آمریکا در عراق و سوریه به تلافی بمباران نوار غزه از سوی اسرائیل به ۵۸ بار رسیده است و واشنگتن به این حملات در صورت ادامه، پاسخ خواهد داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار ایرنا، سابرینا سینگ معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی افزود: نیروهای آمریکا آمریکا از روز سه‌ شنبه سه بار دیگر در عراق و سوریه مورد حمله قرار گرفتند و کل حملات به آنها از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) تاکنون به ۵۸ بار رسیده است.

معاون سخنگوی پنتاگون، حملات به نیروهای آمریکایی را در عراق ۲۷ بار و در سوریه ۳۱ بار اعلام کرد و آنها را ناموفق توصیف کرد که موجب جراحت های جدی نیروهای آمریکایی نشده است اما مدعی شد: " حملات ما موجب تضعیف دسترسی گروههای شبه نظامی به تسلیحات شده است."

این سخنگوی پنتاگون تصریح کرد: "اگر حملات بیشتری انجام شود، ما قطعا پاسخ خواهیم داد."

این مقام وزارت دفاع آمریکا پیش از این گفته بود،  ۲۷ سرباز آمریکایی در این حملات دچار ضربه مغزی و ۳۲ نفر نیز دچار جراحت‌ سطحی شده‌ اند که همه این ۵۹ نفر به خدمت بازگشته اند اما رسانه های آمریکایی تعداد نیروهای آمریکایی را که دچار جراحت شده اند، ۶۰ نفر عنوان کرده اند.

 جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از زمان آغاز درگیری ها میان گروههای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل در هفتم اکتبر، در حال مبارزه در سه جبهه است. کاخ سفید به دنبال محدود کردن اسرائیل است در حالیکه از حق دفاع تل آویو برای حمله به حماس دفاع می‌کند. در همین حال، ارتش آمریکا هدف حملات در عراق و سوریه قرار می‌گیرد و در درون آمریکا نیز بایدن امید دارد از رویارویی داخلی دموکرات‌ها جلوگیری کند.

اختلاف نظر زیادی میان دموکرات‌ها در مورد سیاست دولت بایدن در قبال جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه وجود دارد؛ ۴۶ درصد از نحوه مدیریت بایدن ناراضی هستند درحالیکه ۵۰ درصد از عملکرد وی رضایت دارند.

در روزهای گذشته پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در عراق و سوریه در چندین نوبت هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند.

مقاومت اسلامی عراق به دنبال جنایات و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده بود که پایگاه‌های آمریکایی در منطقه را مورد هدف قرار خواهد داد.