رئیس جمهور سوریه گفت که شهید قاسم سلیمانی در جریان هر مأموریتی، برای نابودی پایه‌های راهبرد آمریکا که تفرقه‌افکنی و فتنه‌انگیزی است، تلاش کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بشار اسد رئیس جمهور سوریه به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد که این شهید، بذر فداکاری و جانفشانی برای وطن و بشریت را کاشت.

شبکه خبری العالم به نقل از اسد گزارش داد: «شهید قاسم سلیمانی در جریان هر مأموریتی، برای نابودی پایه‌های راهبرد آمریکا که تفرقه‌افکنی و فتنه‌انگیزی است، تلاش کرد».

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی، خطری برای منافع واشنگتن و همپیمانانش در منطقه بود، گفت: «شهید سلیمانی به آنچه می‌گفت، عمل می‌کرد».

اسد با تأکید بر اینکه دشمنان از خطر شهید سلیمانی نسبت به طرحهای مجرمانه خود آگاه شدند، خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی و [ابو مهدی المهندس] سنگ‌بنای مقابله با دشمنان بودند».

سردار سلیمانی بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه ۱۳۹۸ در حمله پهپادهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد به همراه «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به شهادت رسید.  وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت.