ایرنا/ وزیر حمل و نقل عراق فاش کرد که یک خبرچین اطلاعات مربوط به تحرکات سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس و شهید «حاج ابومهدی المهندس» معاون پیشین سازمان الحشد الشعبی عراق را لو داده بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«ناصر الشبلی» وزیر حمل و نقل عراق در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «الفرات نیوز» درباره جنایت ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج ابومهدی المهندس گفت که آسمان عراق به طور کامل توسط نهاد هوانوردی عراق مدیریت می شود و هیچ هواپیمایی حتی از نوع پهپاد مجاز به ورود به آسمان کشور بدون کسب اجازه از بخش نظارت پروازی نیست.

وی گفت که رادار غیر نظامی امکان رهگیری هواپیماهای نظامی را ندارد و این جنایت با یک پهپاد انجام شد.

شبلی افزود که یک خبرچین سری اطلاعات مربوط به تحرکات فرماندهان شهید و همراهانش را هنگام خروج از سوریه و عراق لو داده بود.

نماینده پارلمان عراق: کمیته تحقیقات ترورفرماندهان پیروزی به نتایج مهمی دست پیداکرده است

در هیمن حال «ریاض المسعودی» نماینده ائتلاف سائرون عراق اعلام کرد که کمیته های تحقیقاتی در خصوص جنایت فرودگاه بغداد و ترور شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به نتایج مهمی دست پیدا کرده است.

به گزارش المعلومه، وی گفت: تأثیرات سیاسی اعمال شده بر روی این روند، باعث عدم افشای نتایج این تحقیقات شده است.

المسعودی بیان کرد: عراق باید در عرصه ها و محافل بین الملل این پرونده را پیگیری کند تا آمریکا در این محافل محاکمه شود.

این نماینده عراقی ادامه داد: دولت بغداد تاکنون به صورت جدی در خصوص پرونده جنایت فرودگاه، اقدام نکرده است.

کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق روز یکشنبه اعلام کرده بود که هیچ اقدام رسمی در خصوص پیگیری پرونده ترور فرماندهان پیروزی انجام نشده است.

برخی نمایندگان عراقی نیز از تشکیل یک کمیته پارلمانی برای پیگیری این جنایت خبر داده بودند. روز گذشته نیز، «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرده بود که جنایت صورت گرفته در فرودگاه بغداد باید در محافل بین المللی از طریق اقامه دعوی قضایی پیگیری شود.