یک روزنامه اسرائیلی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر از وزیر امور راهبردی خواست طرحی با هدف کاهش تراکم جمعیت در باریکه غزه پس از پایان جنگ تهیه کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل الیوم» از درخواست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر از «ران درمر» وزیر امور استراتژیک و عضو شورای جنگ، برای تهیه طرحی با هدف کاهش تراکم جمعیت در باریکه غزه پس از پایان جنگ خبر داد.

این روزنامه افزود: طرحی که وزیر وابسته به حزب لیکود در حال تهیه آن است، اغلب اعضای شورای جنگ از آن مطلع نشده اند و به دلیل حساسیت آن، در محافل رسمی مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است.

روزنامه «اسرائیل الیوم» پیش‌بینی کرد که «این طرح با مقاومت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و نیز با مخالفت گسترده ای روبرو شود زیرا مساله ای غیر واقعی و تخیلی است؛ اما این طرح ممکن است از حمایت وزرای حزب لیکود و حزب «قدرت یهود» به ریاست ایتامار بن گویر و جنبش صهیونیسم دینی به ریاست اسموتریچ برخوردار خواهد شد».

به گفته «اسرائیل الیوم»، به رغم آنکه طرح با مخالفت بین المللی و شاید با مخالفت نظامی در اسرائیل روبرو شود اما نتانیاهو اجرای آن را یک هدف راهبردی می داند.

این روزنامه افزود: نتانیاهو می‌کوشد تا طرح کاهش جمعیت غزه را بدون رویارویی با واشنگتن و جامعه جهانی و مصر که قاطعانه با کوچاندن اجباری مخالف است، به اجرا درآورد. اما افراد نزدیک به نتانیاهو اینگونه توجیه می‌کنند که این طرح برای اخراج فلسطینیان نیست بلکه تلاشی برای کاهش جمعیت باریکه غزه است.

طبق گزارش این روزنامه، رژیم اشغالگر ممکن است برای یافتن راه حلی برای مخالفت مصر با کوچاندن فلسطنیان، اهالی باریکه غزه را به سمت دریا سوق دهد تا از آنجا به کشورهای اروپایی و آفریقایی مهاجرت کنند.

منبع: العالم