یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: مردم نسبت به اصلاح‌طلبان اقبالی نشان ندادند تا حدی که چهره‌های اصلی‌شان حتی میان 60نفر اول تهران جای نگرفتند

رأی‌ندادن خاتمی بر انشقاق درونی اصلاح‌طلبان افزود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: وضعیت در جبهه اصلاحات مبهم است؛ به ویژه بعد از رأی ندادن سید محمد خاتمی در دوره اخیر انتخابات مجلس این شائبه به وجود آمده است که آیا انشعابی در راه است؟

حسین سبحانی‌نیا، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «علیرغم فضایی که برخی برای عدم مشارکت در انتخابات ایجاد کردند و مدام بر طبل مخالفت با نظام کوبیدند و سعی کردند که مشروعیت نظام را زیرسوال ببرند اما شاهد بودیم که مردم با مشارکت خودشان در انتخابات توطئه‌های جریان‌های معناد را خنثی کردند. حضور مردم در انتخابات نشان داد که آنها پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند».

او ادامه داد: «بخشی از جریان اصلاحات در انتخابات شرکت کرد و لیست هم دادند و تبلیغات هم کردند اما لیست واحد آنها در برابر چند لیست اصولگرایان رأی نیاورند که بیانگر آن است که مردم نسبت به اصلاح‌طلبان اقبالی نشان ندادند تا حدی که چهره‌های اصلی‌شان حتی میان 60نفر اول تهران جای نگرفتند. واقعیت این است که اصلاح‌طلبان باید خود را به مطالبات مردم نزدیک کنند و از غرب فاصله بگیرند تا مردم قدری به آنها اقبال نشان دهند».

این فعال سیاسی درباره عدم حضور خاتمی در انتخابات بیان کرد: «رأی ندادن آقای خاتمی باعث می‌شود اختلافاتی میان اصلاح‌طلبان به وجود آید و بر انشقاق دو طیف میانه‌رو و رادیکال اصلاحات می‌افزاید. البته خود اصلاح‌طلبان هم وقتی دیدند که مردم حضور گسترده‌ای در انتخابات دارند از مواضع خود قدری عقب‌نشینی کردند مثلا خانم آذر منصوری به عنوان رئیس جبهه اصلاحات گفت که ما انتخابات را تحریم نکرده بودیم. به هر حال انتخابات این دوره پیام محکمی هم به مخالفان بیرونی انقلاب اسلامی داد که شیطنت‌های‌تان راه به جایی نمی‌برد و هم پیامی روشن به جبهه اصلاحات داد که اگر می‌خواهید در آینده سیاست رسمی حضور داشه باشید راهش فقط انتخابات است و مردم هم پای انتخابات هستند».

سبحانی‌نیا در پایان گفت: «به نظر من وضعیت اصلاح‌طلبان به همین شکل باقی می‌ماند و تصور نمی‌کنم بخشی از آنها رسما جلوی انقلاب اسلامی بایستند و مثلا مانند نهضت آزادی شوند زیرا به هر حال آنها ادعای پیروی اندیشه‌های امام(ره) را دارند و پای سفره انقلاب بوده‌اند. من فکر می‌کنم دوگانه میانه‌رو و رادیکال در جبهه اصلاحات ادامه می‌یابد و حتی رادیکال‌ها رسما تبدیل به اپوزیسیون نمی‌شوند».