ناصر قوامی گفت: خاتمی احتمالا نمی‌داند که مردم چه نگاهی به اصلاح‌طلبان دارند.

ناصر قوامی: اگر خاتمی از همتی حمایت کند اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود/ استمرارطلبان به خصوص کارگزاران فقط در پی قدرت‌اند/ برخی احزاب اصلاح‌طلب آبروی اصلاحات را می‌برند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: جبهه اصلاحات ایران به حمایت از عبدالناصر همتی رأی نداد اما تعدادی از احزاب اصلاح‌طلب از او حمایت کردند تا مشخص نباشد به هر حال اصلاح‌طلبان از همتی حمایت کرده‌اند یا نه.

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره تصمیم احزاب اصلاح‌طلب مبنی بر حمایت از همتی به «مثلث‌آنلاین» گفت: «اصلاح‌طلبان اشتباه بزرگی انجام دادند. این احزابی که امروز با نام اصلاح‌طلب به میدان آمده‌اند هیچ وقت هیچ تلاش ویژه‌ای برای جریان اصلاحات انجام نداده‌اند و فقط اسم اصلاح‌طلبی را یدک می‌کشند و پایگاه اجتماعی هم ندارند».

او ادامه داد: «برخی اصلاح‌طلبان نمی‌دانند یا نمی‌خواهند بدانند که موج نارضایتی از عملکرد فاجعه دولت در این هشت‌سال بسیار گسترده است. تورم، بیکاری، سفره کوچک و هزاران مشکل دیگر وجود دارد و مردم دل خوشی از اصلاح‌طلبان ندارند. حالا در این شرایط بازهم اصلاح‌طلبان از یک فرد ناتوان به نام همتی حمایت می‌کنند تا بیش از پیش آبروی اصلاح‌طلبان را ببرند».

این فعال سیاسی درباره نحوه تصمیم‌گیری‌های حزبی بیان کرد: «کدام فعالیت حزبی؟ احزاب به صورت فردی اداره می‌شود. احزابی که امروز پشت همتی ایستاده‌اند تن به هر کاری می‌دهند تا خود را به زور وارد قدرت کنند؛ مخصوصا کارگزاران که اصلا حزب نیست اگر بود یک فعالیت استانی در شهرستان‌ها و استان داشت که ندارد. استمرارطلبان و در رأس آنها کارگزاران را در بیرون می‌کنند برای کسب قدرت از پنجره وارد می‌شوند و متأسفانه می‌گویند با اصلاح‌طلبیم و مردم هم تصور می‌کنند واقعا اصلاح‌طلبی اصیل همین‌ها هستند».

او درباره نامه تقدیر خاتمی از مهرعلیزاده که از انتخابات کنار کشید، اظهار کرد: «اگر آقای خاتمی هم از همتی حمایت کند، اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود. او احتمالا نمی‌داند که مردم چه نگاهی به اصلاح‌طلبان دارند. به فرض که آقای خاتمی هم حمایت کرد و آقای همتی هم رئیس جمهور شد که نمی‌شود اما با این فرض هم چه اتفاق ویژه‌ای قرار است نسبت به دوره روحانی رخ دهد؟»

قوامی در پایان گفت: «با این همه من بعید می‌دانم در هر شرایطی آقای همتی رأی بیاورد. او اصلا اصلاح‌طلب نیست و در زندگی‌اش یک حرف اصلاح‌طلبانه نزده است. این درست نیست که اصلاح‌طلبان هر دوره پشت یک فرد ضعیف و غیراصلاح‌طلب راه می‌افتند به بهانه اینکه شاید به قدرت برسند. چنین رویکردی نه با روحیه اصلاح‌طلبی اقتضا دارد نه با عقل و منطق».