الیاس حضرتی نوشت: حتما، حتما و حتما ایران می‌بایست مقابله به مثل کند اما در عین حال به دلیل چیدن یک سناریو توسط اسراییلی‌ها باید حوصله به خرج بدهد، صبر کند و با طراحی دقیق‌تر به دنبال زدن ضربات اساسی‌تر بر پیکره این رژیم منحوس باشد. در واقع باید مراقب بود در دامی که دشمن پهن کرده است نیفتیم.

الیاس حضرتی: ایران حتما باید مقابله به مثل کند اما باید مراقب بود در دام اسرائیل نیفتیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

الیاس حضرتی نوشت: حتما، حتما و حتما ایران می‌بایست مقابله به مثل کند اما در عین حال به دلیل چیدن یک سناریو توسط اسراییلی‌ها باید حوصله به خرج بدهد، صبر کند و با طراحی دقیق‌تر به دنبال زدن ضربات اساسی‌تر بر پیکره این رژیم منحوس باشد. در واقع باید مراقب بود در دامی که دشمن پهن کرده است نیفتیم.

الیاس حضرتی در یادداشتی با عنوان «مراقب دام پهن شده دشمنان باشیم» در روزنامه اعتماد نوشت: 1) در دشمنی تمام عیار اسراییل نسبت به کلیت دنیای اسلام و مسلمانان در سطح منطقه و جنایات این رژیم نسبت به بشریت که در قالب کودک‌کشی و... بروز کرده است هیچ شک و تردیدی وجود ندارد. طی بیش از 70‌سال گذشته (به‌طور عام) و یک سال گذشته (به‌طور خاص)، زشت‌ترین تصویرهای ممکن در جنایت علیه بشریت، انسانیت و وجدان بشری توسط اسراییل در غزه ثبت شده است. البته این نوع اقدامات شنیع طی 70 سال حیات این رژیم ادامه داشته اما امروز شدت پیدا کرده است و به دلیل گسترش ارتباطات و توسعه فضای مجازی افکار عمومی جهانی از نزدیک با آن آشنا می‌شوند.

2) در یک چنین شرایطی، نتانیاهو با مشکلات زیادی مواجه است، مشکل نخست آن است که یک بحران سنگین در درون هسته قدرت اسراییل وجود دارد که مبتنی بر آن تصور می‌شود، چنانچه بحران اخیر پایان یافته و آتش بس اعمال شود، بحران داخلی اسراییل شعله‌ور شده، فراتر رفته در اثر آن، نتانیاهو و حزب متبوعش را می‌سوزاند. این تحلیلی است که اکثریت کارشناسان مسائل بین‌الملل بر روی آن اجماع دارند. به همین دلیل نتانیاهو برای بقای خود و ماندن حزبش، می‌خواهد به هر طریق ممکن بحران غزه را نه تنها تداوم بخشد بلکه آن را توسعه دهد. در واقع به دنبال آن است که آتش بحران را به لبنان، سوریه و سایر کشورهای منطقه و محور مقاومت سرایت دهد. در مرحله بعد در صورت امکان، آتش بحران را به ایران هم بکشاند و آتشی برافروزد که کل منطقه را به قیمت نجات یافتن خودش بسوزاند.

3) مشکل دیگر نتانیاهو آن است که احساس می‌کند، شکست تحقیرآمیزی که اسراییل در ابتدای بحران اخیر (7 اکتبر) متحمل شد و ضربات امنیتی و حیثیتی جدی آن برای اسراییل همچنان ادامه دارد، هنوز ترمیم نشده است. در واقع هر اقدام جنایتکارانه‌ای که اسراییل صورت می‌دهد باز هم نمی‌تواند مرهمی بر زخم‌های این رژیم باشد. نتانیاهو تا به امروز بیش از 33هزار نفر انسان بیگناه و مظلوم را کشته است. بیمارستان‌ها را از بین برده، خانه‌ها را بر سر ساکنان فلسطینی در غزه خراب کرده و با ایجاد قحطی بسیاری از کودکان، بیماران و زنان و... را از بین برده اما هنوز نتوانسته است تبعات ناشی از شکست حیثیتی اسراییل از حماس را پوشش بدهد. نباید فراموش کرد، بسیاری از افراد تصور می‌کردند، اسراییل مانند دژی نفوذ ناپذیر است، اما ابهت اسراییل، امروز کاملا درهم شکسته و هیمنه این رژیم در هم پیچیده شده است. نتانیاهو به دنبال انجام اقدامی است که شکست را پوشش بدهد و در این مسیر از به آتش کشاندن منطقه و جهان هم ابایی ندارد. در طول تاریخ بسیاری افراد وجود داشته و دارند که برای جبران عقده‌ها و کمبودهای خود، بحران‌های جهانی ایجاد کرده‌اند و نتانیاهو یکی از همین چهره‌هاست که در کنار نام‌هایی چون هیتلر، موسولینی، چنگیز و... قرار می‌گیرد.

4) یکی از گزاره‌هایی که نتانیاهو از آغاز بحران اخیر و جنگ غزه دنبال می‌کرد، این بود که پای ایران را به این منازعه باز کند. ولی با تدبیر مناسب و به موقع رهبری که اعلام کردند ایران ضمن پشتیبانی همه‌جانبه از مقاومت، اساسا در جریان این حمله قرار نداشته است، این تلاش‌ نتانیاهو خنثی و تلاش‌های اسراییل برای کشاندن مستقیم ایران به بحران بی اثر شد. نتانیاهو اما دست‌بردار نبوده و نیست و همواره تلاش می‌کند، سیاست‌هایی تدارک ببیند که یا بین ایران و امریکا درگیری و تنش ایجاد کند یا اینکه میان خودش با ایران درگیری به وجود بیاورد. در این راستا مدت‌هاست که پایگاه‌های ایران در سوریه را هدف قرار می‌دهد و مستشاران و نیروهای سپاهی ایران را ترور می‌کند. این بار هم مستقیما به سفارت ایران حمله کرد. ضمن اینکه معتقدم حتما، حتما و حتما ایران می‌بایست مقابله به مثل کند و گوشمالی درست وحسابی به اسراییل بدهد تا بازدارندگی لازم ایجاد شود، اما در عین حال به دلیل چیدن یک سناریو توسط اسراییلی‌ها باید حوصله به خرج بدهد، صبر کند و با طراحی دقیق‌تر به دنبال زدن ضربات اساسی‌تر بر پیکره این رژیم منحوس باشد. در واقع باید مراقب بود در دامی که دشمن پهن کرده است نیفتیم.

بر این اساس ضمن بیان تسلیت و تبریک به خانواده‌ها و نزدیکان شهدای حمله به کنسولگری سفارت ایران در دمشق به خصوص خانواده سردار زاهدی که سال‌های سال در جبهه در خدمت او بودم و پس از آن هم در گیلان مسوولیت‌هایی را داشتند و همواره در راستای رشد کشور گام بر می‌داشتند، امیدوارم خون این شهیدان آنچنان بجوشد که اثرات پاسخ ایران چندین و چند برابر شود. در نهایت این امید را دارم که با تدبیر درست، حرکت منطقی و صحیح بتوانیم پاسخ مناسب را در موقعیتی مناسب بدهیم تا دشمنان اسلام و ایران هرگز جرات اقدام علیه ایران نداشته باشند.