دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: همه احزاب قانونی در ایران از اجرای گام سوم در کاهش از تعهدات برجامی ایران در صورت عدم پایبندی اروپا به تعهدات خود حمایت می‌کنند.

کواکبیان: احزاب از کاهش تعهدات برجامی حمایت می‌کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری در ادامه ملاقات‌های حزبی با احزاب قانونی ترکیه با کمال قلیچداراوغلو دبیرکل حزب جمهوری خلق ترکیه (مهم‌ترین رقیب حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه) دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که با حضور فیض‌اللهی معاون سیاسی سفیر ایران در ترکیه در مقر مرکزی حزب جمهوری خلق ترکیه در آنکارا صورت گرفت، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری به تفصیل هدف از سفر به آنکارا را تشریح کرد و گفت: تجربه توسعه سیاسی و استقرار دموکراسی و انتخابات حزبی در ترکیه، فرصت مغتنمی برای فعالیت احزاب ایران است. کمااینکه احزاب می‌توانند در توسعه روابط کشورهای منطقه کمک کنند.

وی نقش زنان در شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری و نقش جوانان در تصدی شاخه‌ها و تشکیلات استانی این حزب را یادآور شد و گفت: هرچند ما به دنبال نظام انتخابات حزبی و تغییر قانون انتخابات در پارلمان ایران هستیم ولی هم‌اکنون دارای فراکسیون 15 نفری حزب مردم‌سالاری و یک فراکسیون ائتلافی 120 نفری اصلاح‌طلبان در پارلمان ایران هستیم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با دعوت از کمال ‌اوغلو برای سفر به ایران به روزنامه ارگان حزب مردم‌سالاری و سایت خبری مردم‌سالاری آنلاین و وجود چندین کانال حزبی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: کنگره حزبی ما حدود 600 عضو دارد که انتخاب مستقیم دبیرکل و 31 عضو شورای مرکزی را برعهده دارد و ما هجدهمین کنگره در سال جاری را برگزار می‌کنیم.

کواکبیان با اشاره به فشار حداکثری دولت ترامپ در تحریم ایران گفت: تحریم‌های خارجی موجب انسجام بیشتر احزاب و جبهه‌های سیاسی در داخل می‌شود بنابراین همه احزاب قانونی در ایران از اجرای گام سوم در کاهش از تعهدات برجامی ایران در صورت عدم پایبندی اروپا به تعهدات خود حمایت می‌کنند.

در ادامه این نشست، کمال اوغلو با ابراز خرسندی از سفر دبیرکل و اعضای هیات حزب مردم‌سالاری به ترکیه از انتقال تجربیات احزاب کشورهای همسایه استقبال کرد و گفت: حزب جمهوری خلق ترکیه حدود یک میلیون و دویست هزار عضو رسمی دارد و به عنوان بزرگترین حزب رقیب حزب حاکم در انتخابات اخیر شهرداری‌ها در استانبول، آنکارا و ازمیر پیروزی‌های خوبی به دست آورده است.

وی به آموزش منظم حزبی و جلسات استانی حزب جمهوری خلق اشاره کرد و گفت: ما به صورت رسمی دیدگاه‌های خودمان را در سیاست‌های داخلی و خارجی منتشر می‌کنیم و علی‌رغم نظر دولت گفته‌ایم باید سازمانی از کشورهای ایران، عراق، روسیه، سوریه و ترکیه برای حل مشکلات منطقه‌ای تاسیس شود.

دبیرکل حزب جمهوری خلق، دریافت بودجه دولتی را علاوه بر دریافت حق عضویت و کمک‌های مردمی به عنوان مهم‌ترین منبع مالی این حزب دانست و گفت: ما بر مبنای تفکر سوسیال دموکراسی حرکت می‌کنیم و طبقات ضعیف مردم ترکیه از ما حمایت می‌کنند.