یک نماینده مجلس گفت: اگر ثبات اقتصادی ایجاد شود حتما مردم سرمایه‌شان را به سمت تولید می‌برند.

سرمایه مردم باید به سمت تولید هدایت شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: مشارکت مردمی در اقتصاد موضوع مهمی است که هم رهبر انقلاب اسلامی بر آن تأکید فرموده‌اند و هم همه صاحب‌نظران اقتصادی از ضرورت آن سخن می‌گویند. اما چه باید کرد که این موضوع مهم محقق شود؟

محمدصالح جوکار، نماینده مجلس، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «حضرت آقا شعار امسال را جهش تولید با مشارکت مردم در نظر گرفتند و در جلساتی که دارند به تبیین این موضوع می‌پردازند. مشارکت مردم در امر اقتصاد موضوع بسیار مهمی است که باید محقق شود. باید سرمایه مردم معطوف به تولید و راهکار اساسی این موضوع مربوط به دولت می‌شود. دولت باید این تضمین را برای مردم به وجود آورد که دارایی‌شان در حوزه اقتصاد حفظ می‌شود».

او ادامه داد: «مردم به دلیل وجود تورم و کاهش پول ملی برای حفظ دارایی خود به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه ارز و طلا می‌روند. اگر ثبات اقتصادی ایجاد شود حتما مردم سرمایه‌شان را به سمت تولید می‌برند».

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: «اکنون در عرصه تولید باید بخش خصوصی ورود کند و مردم نیروی کار بنگاه‌های اقتصادی را تأمین کنند. می‌شود حتی سرمایه‌های اندک مردم تبدیل به سهام شود و نکته دیگر اینکه می‌شود مردم را قانع کرد که سپرده‌هایشان در بانک‌ها به سمت تولید می‌رود. در این صورت برای مردم ثروت تولید می‌شود که این ثروت توزیع می‌شود. لازمه همه اینها سهام‌دار شدن مردم است».

جوکار در پایان گفت: «اکنون معادن در اختیار بخش‌های خصولتی است. باید مردم در بخش معادن سهام‌دار شوند. معادن جزو انفال است و بر اساس قانون در اختیار دولت است. می‌شود مردم را در امر معدن سهام‌دار کرد. در این صورت دیگر عملا فقری باقی نمی‌ماند».