عروسک ترسناک آنابل تا مدت ها سوژه اصلی ساخت فیلم‌های ترسناک بوده. داستان واقعی عروسک آنابل و شخصیت‌های آن با فیلم‌های ساخته شده تفاوت دارند.

آنابل؛ همه چیز درباره داستان عروسک ترسناک آنابل
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

داستانی که در ادامه مشاهده می‌کنید، بنابر گزارش‌های دو پژوهشگر ماورا الطبیعه، به نام‌های اد وارن (Ed Waren) و لورن وارن (Lorraine waren) است که به صورت مکتوب برجای مانده است.

در سال ۱۹۶۸ یک مادر به دخترش به نام “دانا” یک عروسک راگدی آن (Raggedy Ann) هدیه می‌دهد. راگدی آن عروسکی است که در سال ۱۹۱۵ توسط یک نویسنده آمریکایی به نام جانی گرول در کتاب‌های مصور خلق شد. این عروسک دارای یک بینی مثلثی و موی قرمز رنگ بود. به علت محبوبیت این کتاب میان کودکان، عروسک این داستان راهی بازار شد.

داستان واقعی عروسک آنابل

داستان واقعی عروسک آنابل

دانا دختری دانشجو بود که درشهری دیگر با دوستش به نام “انجی” زندگی می‌کرد. او نام آنابل را برای عروسک جدیدش برگزید.

طبق گزارش‌های اد وارن، دانا پس از مدتی متوجه رفتارهای مشکوک عروسک شد. جابجایی‌های عروسک در خانه، موجب ترس دانا و انجی می‌شد.

پس از مدتی آنها از طریق یک واسطه متوجه می‌شوند که روح دختر بچه‌ای که در زیر خانه مدفون شده است، عروسک را تسخیر کرده است.

به گفته آن واسطه، روح دختر بچه به عروسک علاقه نشان داده و او را از آن خود کرده بود. دانا و انجی به خاطر ترحم به روح آن دختر بچه، مدتی نسبت به رفتارهای غیر عادی آنابل بی‌تفاوت بودند.

تا اینکه این عروسک، رفتارهای شیطانی و مخرب از خود نشان داد. هنگامی که آنابل سعی می‌کند به دخترها آسیب برساند، آن‌ها تصمیم می‌گیرند تا از یک کشیش کمک بگیرند. کشیش در پاسخ به آن‌ها می‌گوید: «موضوعات مربوط به ارواح و شیاطین به قدرت زیادی نیاز دارد و از قدرت او خارج است».

در نهایت دانا و دوستش با اد و لورن وارن تماس می‌گیرند و آن دو برای کمک به آنها اعلام آمادگی می‌کنند.

داستان واقعی عروسک آنابل

اد و لورن ابتدا به دانا و انجی گفتند که ارواح فقط می‌توانند انسان‌ها را کنترل کنند و قدرت تسخیر اشیا را ندارند. اما با بررسی شواهد به قدرت شیطانی آنابل پی بردند.

آنها با انجام برخی کارهای مذهبی، تلاش کردند آنابل را تطهیر کنند. اما هنگامی که اد وارن متوجه قدرت بسیار زیاد عروسک شد، تصمیم گرفت آن را در یک قفس چوبی که توسط آب مقدس تطهیر شده در موزه اختصاصی خود زندانی کند.

اد و لورن وارن گفتد خطرناک ترین موجودی که تا به حال در موزه ماورا الطبیعه آنها وجود داشته است عروسک آنابل بوده که حتی نمی‌توانستند به صورت آن نگاه کنند.

داستان واقعی عروسک آنابل

عروسک آنابل در موزه کدام کشور نگهداری می‌شود؟

اد و لورن عروسک ترسناک آنابل را به موزه شگفتی وارن‌ها که در شهر مونرو در ایالت کنتیکت آمریکا قرار دارد بردند.

آنها عروسک را در یک قفس چوبی شیشه‌ای که با آب مقدس تطهیر شده بود قرار دادند و بر روی شیشه آن نوشتند: “به هیچ وجه باز نشود.”

داستان واقعی عروسک آنابل

عروسک آنابل در موزه ماوراءالطبیعه

بسیاری از افراد، از موزه وارن‌ها انتقاد می‌کنند و از نظر آنها این موزه پر از اشیا بدرد نخور و بی اهمیت مخصوص هالووین است.

اتفاقات عجیب در موزه محل نگهداری عروسک آنابل

از زمانی که این عروسک شیطانی در موزه وارن‌ها نگهداری می‌شود، اتفاقات عجیبی رخ داده است.

تا زمانی که اد و لورن زنده بودند، چون از قدرت بسیار زیاد آنابل مطلع بودند، از بروز برخی اتفاقات جلوگیری می‌کردند.

اما بعد از مرگ آنها، مسئولیت حفاظت از موزه بر عهده وراث آنها قرار گرفت. از آن زمان به بعد، حوادث عجیبی از جمله مرگ یک زن در این موزه اتفاق افتاده است.

در ادامه یکی از اتفاقات عجیب این موزه را از زبان داماد اد وارن می‌شنوید: “زمانی آنابل به پرستاران یک بیمارستان هدیه داده شد اما پس از مدتی عروسک را در اطراف خانه در حال حرکت پیدا کردند!

روزی یک پرستار که عروسک را گرفته بود، روی نیمکت خوابیده بود ناگهان از جای خود بلند شد و عروسک را برداشت و پرتاب کرد و با عصبانیت گفت: این یک عروسک راگدی بی‌اهمیت است.

بلافاصله پس از آن، هفت زخم عمیق روی بدن او پدیدار شد که ۳ زخم روی شکم و ۴  زخم روی سینه بودند و به شدت خونریزی می‌کردند!”

همچنین یک روز مرد جوانی به همراه نامزدش از این موزه دیدن می‌کردند. آن مرد پس از دیدن آنابل، به جعبه او ضربه می‌زند و عروسک را مسخره می‌کند و از او می‌خواهد او را بخراشد تا ثابت کند که واقعا تسخیر شده است.

پس از اینکه اد وارن از مرد می‌خواهد که موزه را ترک کند، به همراه نامزدش سوار موتور سیکلتش می‌شود و به راه می افتد. اندکی بعد کنترل موتور سیکلت از دستش خارج می‌شود و پس از تصادف با یک درخت، در همان لحظه جان می‌بازد! اما نامزد او زنده می‌ماند و حدود یک سال در بیمارستان بستری می‌شود.

داستان واقعی عروسک آنابل

آیا فیلم‌های آنابل به واقعیت شبیه هستند؟

اولین بار در فیلم احضار (The Conjuring) در سال ۲۰۱۳ به عروسک ترسناک آنابل اشاره شد.

پس از آن سه مجموعه فیلم آنابل، به عنوان اسپین آف فیلم احضار، با نام‌های: آنابل (Annabelle)، آنابل: آفرینش (Annabelle: Creation) و آنابل: به خانه می‌آید (Annabelle: Comes home) به ترتیب در سال های ۲۰۱۴، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ ساخته شده است.

فیلم سینمایی آنابل

عروسکی که در این فیلم استفاده شده با ظاهر واقعی عروسک کاملاً تفاوت دارد. احتمالا سعی بر این بوده تا از یک عروسک مخوف با چهره‌ای ترسناک استفاده شود که ظاهر اصلی عروسک آنابل این حس را به تماشاگر منتقل نمی‌کند.

داستان واقعی عروسک ترسناک آنابل

همچنین داستان‌های روایت شده در این فیلم‌ها کاملاً خیالی است و از داستان واقعی عروسک آنابل و شخصیت‌های واقعی یعنی دانا و مادرش حرفی به میان نمی‌آید.

داستان واقعی عروسک آنابل