آخرین خبرها از کشف قرص های داخل کیک ها حکایت دارد.

کیک های مشکوک قرص مواد مخدر کشف شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کیک های مشکوک قرص مواد مخدر بالاخره رفع شبهه شد. کیک های مشکوک قرص مواد مخدر با تلاش مسوولان مربوطه در چند شرکت پیدا شد . 

کیک های مشکوک قرص مواد مخدر در واقع به نظر می رسد که برای قاچاق جمع ایجاد شده بودند.

درباره کیک های مشکوک قرص مواد مخدر حرف و حدیث های فراوانی وجود دارد . 

انبار کیک های مشکوک قرص مواد مخدر پلمپ شد

سیدمحمد رضا مرتضوی اظهار کرد: اگر این قرص‌ها در خط تولید جاسازی شده بود، بعد از قرار گرفتن در کوره تغییر رنگ می‌داد و ‌اگر این قرص‌ها در خمیر کیک بودند نیز تغییر شکل می‌دادند، بنابراین رنگ سفید و سالم بودن قرص‌ها نشان می‌دهد که جاسازی قرص‌ها بعد از تولید و پیش از توزیع اتفاق افتاده است.

وی با بیان این‌که جاسازی قرص در کیک ممکن است به قصد قاچاق یا آسیب زدن به افکار عمومی و ایجاد تشویش و نگرانی انجام شده باشد، افزود: اگر هدف از جاسازی قرص در کیک‌ها مسمومیت و آسیب‌زدن بود، می‌توانستند با دسترسی به خمیر قرص را به صورت مایع کیک را مسموم کنند.

همچنین به گفته رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران قرص‌ها بیش‌تر در کیک‌های لایه‌ای جاسازی شده که می‌توان در آن‌ها لایه‌ها را جدا کرد و کسی متوجه تغییر شکل کیک نمی‌شود.

مرتضوی با تاکید بر این‌که جاسازی قرص از نظر فنی نمی‌تواند در خط تولید اتفاق افتاده باشد،‌ این اتفاق را "امنیتی" توصیف کرد و از پلمب شدن چند انبار نگهدارنده کیک‌های آلوده به قرص خبر داد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه کیک‌های آلوده در سطح عرضه کشف شده یا در انبارها، گفت: ظاهرا یک یا دو انبار پلمب شده و اگر از آن انبارها کیکی در بازار توزیع شده باشد جمع‌آوری شده است. وی افزود: اگر جاسازی قرص در کیک‌ها به قصد قاچاق بوده باشد، ممکن است تعداد آن‌ها زیاد باشد.